ew
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo bierze udział w jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń targowych w branży naftowo-gazowniczej na świecie -Offshore Northern Seas (ONS), które odbywa się w dniach 27-30 sierpnia w Stavanger, w Norwegii.
Targi ONS są przeznaczone dla firm z sektora naftowego i gazowniczego, i stanowią doskonałą okazję do prezentacji przedsiębiorstw oraz nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Wydarzenie odbywa się co 2 lata - w tym roku organizatorzy spodziewają się ponad 60 tys. gości. Swoją ofertę zaprezentuje ok. 1200 firm z całego świata.
Norwegia to jeden z kluczowych rynków dla PGNiG, na którym firma działa już od ponad 10 lat. Poprzez swoją spółkę PGNiG Upstream Norway AS prowadzi poszukiwania i eksploatację na Norweskim Szelfie Kontynentalnym (Morza: Północne, Norweskie i Barentsa).
PGNiG posiada w Norwegii udziały w 20 koncesjach. Wydobycie gazu i ropy naftowej odbywa się obecnie ze złóż Skarv, Vilje, Morvin, Vale oraz Gina Krog.
PGNiG prowadzi również prace nad zagospodarowaniem złóż Skogul i Aerfugl. W pierwszym półroczu 2018 roku norweskie Ministerstwo Ropy i Energii zatwierdziło plany PGNiG dotyczące tych koncesji. Rozpoczęcie wydobycia ze złóż Skogul i Aerfugl jest planowane na 2020 rok.
Zasoby wydobywalne ropy i gazu w ramach koncesji, w których udziały posiada PGNiG, wynoszą ok. 83 mln boe (baryłek ekwiwalentu ropy naftowej).
Od rozpoczęcia produkcji w 2012 r. PGNiG wydobyło w Norwegii 2,14 mld m3 gazu i prawie 2,2 mln ton ropy naftowej. Po 2022 roku Spółka planuje tu wydobywać 2,5 mld m3 gazu ziemnego rocznie.
PGNiG nabywa kolejne aktywa poszukiwawcze i wydobywcze na Norweskim Szelfie Kontynentalnym w drodze akwizycji i poprzez udział w rundach koncesyjnych.
Dodatkowe informacje nt. targów ONS są dostępne na stronie wydarzenia http://www.ons.no/.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii