ew
Zainicjowanie w 2006 r. budowy terminala LNG w Świnoujściu to istotny element dywersyfikacji (dostaw gazu do Polski - PAP) - oceniała Najwyższa Izba Kontroli w odtajnionym w poniedziałek raporcie.
"Przygotowanie i realizacja inwestycji przez Polskie LNG SA jako inwestora oraz nadzór GAZ-SYSTEM SA jako koordynatora inwestycji związanych z budową Terminalu LNG były wykonane prawidłowo. W realizacji inwestycji — Terminal LNG wystąpiły opóźnienia, które jednak na koniec 2011 r. nie zagrażały ukończeniu inwestycji w terminie, pozwalającym na odbiór zakontraktowanego już gazu LNG" - czytamy w raporcie.
Terminal LNG został otwarty w 2015 roku, pierwszy gazowiec wpłynął 11 grudnia 2015 r. Moc regazyfikacyjna terminala w Świnoujściu wynosi 5 mld m sześc. rocznie, czyli mnie więcej tyle, ile wynosi jedna trzecia polskiego zapotrzebowania. Gazoport jest zbudowany w taki sposób, że istnieje potencjał powiększenia mocy regazyfikacyjnej do 10 mld. m sześc. rocznie.
Już w piątek konferencja „Świat, który nadchodzi”
Resort infrastruktury: plan ws. powrotu statków pod polską banderę
Codzienny półmaraton do stoczni Crist dla rekordu i pomocy
Testy napędu fregaty programu "Miecznik" w fabryce Rolls-Royce
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante