Marek Nowak
Rozbudowa jednostki poprzez wstawienie środkowej części kadłuba oraz podwyższenie pokładów to wyjątkowe zlecenie realizowane w gdańskiej stoczni ALKOR specjalizującej się w remontach i przebudowach statków.
- Historia tej jednostki jest dość złożona – mówi Andrzej Żółć, szef marketingu spółki ALKOR. - Pierwotnie wybudowana została w Kanadzie ale kadłub nie trafił do użytkowania i dłuższy czas stał przy nabrzeżu. W końcu zakupił ją islandzki armator, który postanowił przebudować ją na taklowiec, czyli longliner - specjalistyczną jednostkę do połowu ryb. Uzgodnił z nami zakres prac do wykonania i po podpisaniu kontraktu, doholował jednostkę do Gdańska.
Jednostki typu longliner wypuszczają i ciągną za sobą długą linę, do której przymocowane są tysiące haczyków z przynętą.
Przeprowadzona w stoczni ALKOR przebudowa wydłużyła jednostkę z 23 do 45,6 metra, jej wnętrze zostanie w pełni wyposażone, zmodernizowany zostanie też napęd diesel-electric.
Warto przy tym zaznaczyć, że ALKOR jako jedna z nielicznych w Polsce prywatnych stoczni remontowych posiada własny dok pływający (155 metrów długości, 24,7 szerokości o udźwig wynosi 8 tysięcy ton), a od chwili założenia firmy, dokonała już remontu i przebudowy blisko 800 statków różnych typów i bander.
- Myślą przewodnią naszej działalności jest otwartość na potrzeby klienta, zapewnienie armatorom wykonania prac o wysokim standardzie, w uzgodnionym terminie, przy możliwie niskich cenach - podkreśla Andrzej Żółć. - Najlepszą wizytówką ALKORU są zaś armatorzy, którzy zlecają nam do remontu swoje kolejne statki.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek