JK
W tym roku brytyjski sektor upstream przeznaczy mniej niż 1 mld funtów na nowe projekty. Wciągu ostatnich pięciu lat roczne wydatki w tym segmencie sięgały kwoty 8 mld funtów. Wnioski z najnowszego raportu Oil & Gas Wielka Brytania, poświęconego działalności poszukiwawczej i wydobywczej firm działających w Wielkiej Brytanii Continental Shelf (UKCS) nie napawają optymizmem.
Od 2014 r. cena ropy spadła o 70 procent i pomimo wzrostu produkcji do średnio 1,64 mln baryłek dziennie w 2015 roku, przychody spadły o 30 procent do 18,1 mld funtów. Jeśli cena ropy pozostaje na poziomie około 30 dol. do końca 2016 roku, prawie połowa (43 procent) wszystkich pól naftowych UKCS prawdopodobnie będą generowały straty, co będzie skutkowało zaniechaniem dalszych inwestycji poszukiwawczych.
Choć poziom wydobycia w 2015 roku był najwyższy od dziesięciu lat, tempo poszukiwań nowych złóż ropy i gazu pozostaje na rekordowo niskim. W ubiegłym roku na Morzu Północnym odbyło się zaledwie 13 odwiertów poszukiwawczych i 13 rozpoznawczych odwiertów. W 2016 r. planuje się ich jeszcze mniej. Od 7 do 10 odwiertów poszukiwawczych i 6 do 10 rozpoznawczych.
Nakłady inwestycyjne ogółem zmniejszyły się z 14,8 miliardów funtów w 2014 roku do 11,6 mld funtów w ubiegłym roku i przewiduje się dalszy spadek w tym roku do około 9 mld funtów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii