Postęp prac na terminalu LNG i zadania pozostające do rozpoczęcia eksploatacji komercyjnej instalacji były tematem roboczego spotkania Andrzeja Czerwińskiego, ministra Skarbu Państwa z zarządem i kadrą inżynierską inwestora - spółki Polskie LNG oraz z przedstawicielami generalnego wykonawcy inwestycji na czele z włoską firmą Saipem.
- Terminal LNG jest jednym z moich priorytetów. Rząd, w którym zasiadam, jest zainteresowany szybkim zakończeniem tej inwestycji na satysfakcjonujących dla obu stron warunkach. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę gazową, które zostały przeprowadzone od 2009 r., Polska już jest w dużej części uniezależniona od dostaw gazu ze Wschodu. Terminal będzie dodatkową asekuracją kraju – powiedział minister Skarbu Państwa.
Andrzej Czerwiński zobowiązał inwestora i generalnego wykonawcę do składania regularnych sprawozdań z postępów prac oraz niezwłocznego przekazywania informacji o ewentualnych utrudnieniach. Podkreślił, że zakończenie budowy jest wspólnym celem wszystkich stron.
- Nie można dopuścić do tego, by nieporozumienia blokowały tak ważną dla kraju inwestycję. Wymagam od was determinacji i profesjonalizmu. Będziecie rozliczani za efekty – powiedział Andrzej Czerwiński.
Obecnie terminal LNG, zgodnie z raportem generalnego realizatora inwestycji na koniec czerwca br., jest ukończony w 97,8 proc. Dostawy i montaż wszystkich urządzeń na terenie terminalu zostały zrealizowane w 100 proc. Realizowane są czynności przedrozruchowe, trwają także czynności związane z inspekcjami i odbiorami poszczególnych systemów terminalu. Pierwszy statek ze skroplonym gazem zgodnie z zapowiedziami wykonawcy wpłynie do świnoujskiego terminalu w 2015 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii