Pochodzący z Korei Południowej Lim Ki-tack został wybranym nowym sekretarzem generalnym Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). W ostatniej turze wyborów Lim Ki-tack pokonał Andreasa Nordsetha z Danii.
Lim Ki-tack działa w IMO od prawie 30 lat. Od 1992 roku jego aktywność skierowana była głównie na promowanie bezpieczeństwa na morzu. Ki-tack doprowadził także do przyjęciu regulacji IMO w Korei Południowej. W ojczyźnie doceniono jego pracę i od 1998 roku Lim Ki-tack został przedstawicielem tego kraju w IMO.
Od tego czasu kariera Koreańczyka nabrała rozpędu. Od 2002 do 2004 roku pełnił on rolę szefa jednego z komitetów IMO, a później został wybrany prezesem Tokyo MoU – regionalnej organizacji inspekcji państwa portu. W czasie swojej kariery pełnił także funkcję konsula w koreańskiej ambasadzie w Londynie oraz został mianowany komisarzem koreańskiego Sądu Bezpieczeństwa Morskiego. Obecnie jest przewodniczącym Busan Port Authority.
Międzynarodowa Organizacja Morska jest organizacją wyspecjalizowaną systemu Narodów Zjednoczonych, zajmującą się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki. Głównym zadaniem IMO jest tworzenie ram prawnych dla żeglugi morskiej, opartej na zasadach uczciwej konkurencji i powszechnie przyjętych uregulowań.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych