• <
Nauta_top_1100x200

Jonathan Arctica zwodowany w stoczni Remontowej Shipbuilding (wideo z lotu ptaka)

23.04.2015 15:52 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Jonathan Arctica zwodowany w stoczni Remontowej Shipbuilding (wideo z lotu ptaka)
Jonathan Arctica zwodowany w stoczni Remontowej Shipbuilding (wideo z lotu ptaka) - GospodarkaMorska.pl

Dzisiaj, 22.04.2015 roku w stoczni Remontowej Shipbuilding odbyło się wodowanie arktycznego statku zaopatrzeniowego przeznaczonego do obsługi portów wokół Grenlandii.

Statek został zbudowany na zamówienie Royal Arctic Line A/S– firmy założonej w 1993 roku, będącej własnością rządu Grenlandzkiego. Kontrakt obejmuje budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej, z czego 3 to prototypy. Wartość inwestycji przekracza 100 mln Euro.

- Jonathan Arctica należący do Royal Arctic Line, który został dzisiaj zwodowany jest czwartym z serii jednostek, jakie realizujemy dla tego armatora. To jest przede wszystkim nowy produkt, który oferujemy. Droga polarna i rejon arktyki będzie coraz bardziej i intensywniej eksploatowany i do tego będą niezbędne jednostki podobne do tych, jakie w tej chwili realizujemy. - powiedział Andrzej Wojtkiewicz Prezes Zarządu Remontowej Shipbuilding.

Głównym zadaniem budowanych statków jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Statki – jako jedne z pierwszych na świecie spełniać będą wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja  kadłuba umożliwiająca  pracę  w ekstremalnie trudnych warunkach  żeglugi arktycznej,  w rejonach pokrytych grubą  krą lodową przy temperaturach sięgających  do minus 35 stopni Celsjusza.

- Stocznia Remontowa Shipbuilding jest w tej kwestii prekursorem, po raz kolejny zresztą wprowadzamy na rynek nowy produkt wychodzący naprzeciwko nowym zapotrzebowaniom i w tym przypadku, tak jak kiedyś były to napędy LNG czy dual-fuel, wychodzimy na rynek z jednostkami, które spełniają zupełnie nową grupę przepisów określanych mianem Polar class 5 i Polar class 6. - dodał Prezes Wojtkiewicz.

Wodowany statek jednorazowo będzie mógł  przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego.  Po zakończeniu budowy, zajmie on miejsce dowozowego statku Pajuttaat, będącego w eksploatacji od 1979 roku.  

Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy Stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała Armatorowi kontenerowiec „Mary Arctica”. Statek  został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie  Royal Naval  Architects prestiżowym tytułem „Significant  Ship of 2004”, a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata. Według opinii Armatora, mimo upływu lat statek nadal eksploatowany jest bezawaryjnie.

Statek zbudowany został pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL (Det Norske Veritas), według projektu należącego do REMONTOWA HOLDING biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting.

Podstawowe Parametry:
Długość: 74,20 m
Szerokość: 15,20 m
Wysokość boczna: 8,40 m
Prędkość eksploatacyjna: 12,5 węzła
Ilość kontenerów 108

 

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39037,00 $ tona -0,61% 26 paź
 Cynk 3455,00 $ tona -1,57% 26 paź
 Aluminium 2830,00 $ tona -2,95% 26 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.