pc
Akcjonariusze spółki Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" zdecydowali o podwyższeniu kapitału zakładowego w drodze emisji nowych akcji, z zachowaniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, w kwocie ok. 1 mld zł – poinformowały służby prasowe Grupy Azoty.
"Zakładanym terminem przeprowadzania oferty jest IV kwartał 2019 roku" – podano w poniedziałkowym komunikacie Grupy Azoty.
Podwyższenie kapitału spółki nastąpi przez emisję nie mniej niż 1 i nie więcej niż 110 mln akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 10 zł każda. Jak wskazano, ostateczną liczbę i cenę emisyjną akcji nowej emisji określi zarząd polickiej spółki. Jako dzień prawa poboru zaproponowano 7 listopada br.
"Projekt Polimery Police umożliwi spółkom z Grupy Azoty wejście na międzynarodowy, atrakcyjny i rosnący rynek polipropylenu, co pozwoli na istotne wzmocnienie naszej pozycji na rynkach zagranicznych, a także korzystnie wpłynie na polską gospodarkę" – podkreślił, cytowany w komunikacie, prezes zarządu Grupy Azoty Zakłady Chemiczne "Police" Wojciech Wardacki.
Celem projektu Polimery Police realizowanego przez PDH Polska jest budowa zintegrowanego kompleksu chemicznego, obejmującego instalację do produkcji propylenu, instalację do produkcji polipropylenu, terminal przeładunkowo-magazynowy, a także infrastrukturę logistyczną oraz odpowiednie instalacje pomocnicze.
Całkowity szacowany budżet realizacji przedsięwzięcia wynosi ok. 1,5 mld euro, z czego ok. 1,2 mld euro stanowić będą nakłady inwestycyjne obejmujące m.in. wynagrodzenie wykonawcy, zakupy licencji i prace przygotowawcze. Moce produkcyjne powstającego kompleksu mają wynieść 437 tys. ton polipropylenu rocznie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii