materiały prasowe
Część terenów Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni ma już nowego właściciela. Trwają także negocjacje dotyczące sprzedaży kolejnych gruntów. W doradztwie przy opracowaniu zagospodarowania stoczni i sprzedaży jej gruntów uczestniczyła firma Colliers International.
Tereny Stoczni Remontowej Nauta położone są przy ulicy Waszyngtona w centrum Gdyni. Działalność produkcyjna stoczni przeniesiona została w obszar po byłej Stoczni Gdynia. Tym samym uwolnione zostały atrakcyjne grunty inwestycyjne, na których ma powstać wielofunkcyjny projekt Gdynia Waterfront.
– Zdecydowaliśmy się podzielić teren stoczni Nauta na dwa obszary. Właśnie wyłoniliśmy inwestora, który zagospodaruje jedną z tych części. W miejscu dawnych terenów przemysłowych powstanie nowoczesna tkanka miejska, która zmieni oblicze centrum Gdyni. Transakcja, którą właśnie sfinalizowaliśmy to zakończenie bardzo ważnego etapu w życiu projektu Gdynia Waterfront – komentuje Emil Domeracki z Colliers International, odpowiedzialny za proces sprzedaży stoczni. – Prowadzimy też negocjacje wyłączne z inwestorem zainteresowanym pozostałą częścią stoczni. Obecnie trwa proces analizy prawnej i technicznej nieruchomości - dodaje.
Na razie jednak Colliers International nie może ujawnić z kim została zawarta transakcja.
Tereny Stoczni Remontowej Nauta to blisko 8,5 ha przeznaczone – zgodnie z opracowanym miejscowym planem zagospodarowania – pod zabudowę mieszkaniową i komercyjną. Projekt architektoniczny zakłada zabudowę obejmującą: centrum handlowe z kinem (plan dopuszcza możliwość usytuowania w tym miejscu handlu wielkopowierzchniowego), budynki mieszkaniowe z wydzieloną częścią biurową oraz hotel usytuowany bezpośrednio na wybrzeżu. Plan miejscowy zakłada, że zabudowa mieszkaniowa zajmie 28 tys. mkw., handlowa 45 tys. mkw., biurowa 23 tys. mkw., hotelowa 8 tys. mkw. Do tego dojdzie 35 tys. mkw. parkingów i część przeznaczona na magazyny.
– Ponad rok trwało opracowywanie planu zagospodarowania terenów stoczni. Proces ten był prowadzony przy ścisłej współpracy z władzami miejskimi. Wyłonienie pierwszego inwestora oznacza, że w perspektywie dwóch lat w centrum Gdyni ruszą prace budowlane – mówi Emil Domeracki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii