rynekfarb.pl
Zgodnie z prognozami Transparency Market Research rynek farb dla przemysłu morskiego będzie się w najbliższych latach szybko rozwijał. Jest to jednak przede wszystkim zasługa państw azjatyckich.
Jak podaje najnowszy raport TMR, światowy rynek farb morskich, w roku 2013 wart 7,65 mld $, w roku 2020 osiągnie już wartość 11,88 mld $. Oznacza to, że będzie się rozwijał w tempie 6,5%. Przewidywania te pokrywają się więc z prognozami MarketsandMarkets.
Rynek rozwija się m.in. za sprawą coraz większego zapotrzebowania na technologie ograniczające zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji – a takie możliwości oferują nowoczesne farby. Ponadto gwarantują one ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi i korozją.
Serce tego przemysłu bije zdecydowanie w Azji – przypada jej aż 64% światowego zapotrzebowania. Powodem jest ogromna liczba statków budowanych w stoczniach w Japonii, Chinach i Korei Południowej. W Europie natomiast rynek będzie się rozwijał przede wszystkim za sprawą konserwacji i naprawy starszych okrętów.
Jeśli chodzi o rodzaje farb dla przemysłu morskiego, od wielu lat niezmiennie dominują produkty przeciwporostowe. Na drugim miejscu znalazły się natomiast powłoki antykorozyjne. Najszybciej rozwijającymi się sektorami rynku będą jednak farby samooczyszczające się i samopolerujące.
Głównymi graczami na rynku są natomiast Sherwin-Williams, RPM International, Nippon Paint, KCC Corporation oraz Jotun.
Źródło: rynekfarb.pl
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej