ew
Pod koniec miesiąca, do Niemiec dotrze nowoczesny statek instalacyjny offshore nowej generacji "Orion". W Rostoku ma przejść ostatnią fazę budowy i wyposażenia.
Orion będzie wykorzystywany do budowy największych morskich farm wiatrowych, obsługi przemysłu naftowego i gazowego oraz do likwidacji instalacji morskich. Przy całkowitej mocy zainstalowanej wynoszącej 44,180 kW, jednostka będzie wyposażona w niemieckiej stoczni w zaawansowany technologicznie żuraw Liebherr o udźwigu 5000 ton. Ładunki można podnosić na niezrównaną wysokość ponad 170 m.
Przestrzeń na pokładzie i nośność została zmaksymalizowana, aby zapewnić wyjątkowo wysoką wydajność transportową.. "Orion" może zabierać najcięższe monopile, osłony, komponenty i konstrukcje turbin wiatrowych w jednej przesyłce, a także może transportować i instalować kolejną generację wielomegawatowych turbin wiatrowych.
Względy środowiskowe są również ważnym elementem konstrukcji statku. "Orion" ma silniki dwupaliwowe i może pracować na skroplonym gazie ziemnym (LNG). Ten wyjątkowy statek będzie również posiadał inne innowacje środowiskowe na pokładzie, takie jak system odzysku ciepła odpadowego, który przetwarza ciepło z gazów spalinowych i wody chłodzącej na energię elektryczną.
Jednostka ma 216,5 metrów i planowo ma zostać oddana do służby jeszcze w tym roku.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek