PMK
Wciąż trwa wojna cenowa między armatorami kontenerowców. Widać to po bardzo niskich stawkach frachtu. Na szlaku Azja-Północna Europa ich wartość od ponad 2 miesięcy nie przekroczyła progu 800 pkt i obecnie wynosi 779 pkt.
Dane bazują na indeksie Shanghai Containerised Freight Index (SCFI), która bada stawki frachtu między innymi z portów chińskich w kierunku do Antwerpii, Felixstowe, Le Havre, Hamburga i DCT Gdańsk. Stawki na linii Azja - porty Morza Śródziemnego (i Czarnego) utrzymują się ma jeszcze niższym poziomie – 660 pknt. Ogólny wynik SCFI wyniósł za to 818 pkt.
- Po upadku Hanjin najwięksi armatorzy zawarli nieoficjalny rozejm, który zakładał nieobniżanie stawek. Rok po tym fakcie widać, że ten chwilowy pokój się chwieje – czytamy w raporcie Alphaliner.
Niższe stawki zanotowano tylko na 12 spośród 15 notowanych przez SCFI trasach, w przypadku dwóch pozostały one bez zmian, a w pozostałych przypadkach wzrosły.
Tegoroczny poziom frachtu drobnicy jest o ok. 8 pkt. proc. wyższy, niż rok temu i o ok. 4 proc. w porównaniu do początku 2015 r., choć zarazem mniejszy o ok. 13 pkt. proc. w porównaniu z początkiem 2014 r.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Polacy zaczynają mistrzostwa Europy. Stawką medale i nominacja na igrzyska
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Politechnika Gdańska i Bechtel będą współpracowały w zakresie energetyki jądrowej
Ukraińskie siły obronne zniszczyły rosyjską łódź motorową