Belgijska firma posiadająca dużą flotę tankowców poinformowała we wtorek, że awaryjny arbiter odrzucił jej wniosek o zastosowanie środków tymczasowych i przejściowych w związku z wypowiedzeniem przez Frontline ostatecznej umowy o połączeniu obu przedsiębiorstw, którą podpisano w lipcu ubiegłego roku.
Wniosek o arbitraż nadzwyczajny jest częścią starań Euronav o zawieszenie wypowiedzenia umowy przez Frontline. Euronav oskarża niedawnego partnera o podjęcie "jednostronnych działań", które "nie mają podstaw" w świetle warunków umowy oraz o brak "zadowalającego uzasadnienia" dla swojej decyzji. Frontline utrzymuje z kolei, że jej działania w zakresie rozwiązania umowy były całkowicie zgodne z prawem. W odpowiedzi na wtorkowe orzeczenie wydała oświadczenie, w którym wskazuje, że roszczenia Euronav "zostały w całości oddalone" przez arbitra, a belgijskie przedsiębiorstwo zostało zobowiązany do zapłaty na rzecz Frontline wszystkich kosztów postępowania, w tym pełnego odszkodowania za poniesione koszty prawne.
Pomimo takiego obrotu spraw Euronav chce targować się z swoimi głównymi akcjonariuszami, CMB i Famatown Finance, w sprawie składu rady nadzorczej spółki. Euronav w swojej wtorkowej aktualizacji ujawnił, że zaoferował miejsca proporcjonalne do udziałów każdego z nich w spółce, czyli po dwa. Dotychczas CMB odpowiedziało, że "nie jest skłonne" zgodzić się na ofertę, a Famatown nie odpowiedziało.
Spór się wciąż zaognia, a w tle ważą się losy floty tankowców należącej do belgijskiej firmy. W dodatku 23 marca ma się odbyć walne zgromadzenie akcjonariuszy Euronav, podczas którego CMB, które sprzeciwiło się umowie o połączeniu, będzie według niektórych ustaleń próbowało całkowicie zastąpić obecną radę nadzorczą Euronav.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych