Kamień, z którego ma powstać sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym obecnie jest składowany w porcie morskim w Elblągu. Właśnie rozpoczęło się jego zwożenie drogą kolejową.
Według dyrektora zarządu elbląskiego portu, Arkadiusza Zglińskiego, kamień powinien trafi na wyspę jak tylko ustąpi lód na Zalewie Wiślanym. W związku z tym, że na rzece Elbląg nie ma już lodu, transport powinien rozpocząć się w ciągu dwóch tygodni.
- Kamień przeznaczony jest pod budowę i umocnienie hydrotechniczne wyspy. W styczniu podpisaliśmy umowę z wykonawcą pierwszego etapu, firmą NDI, która dostarcza kamień do Elbląga drogą kolejową. Obowiązuje ona przez 15 miesięcy. Następnie ten kamień jest rozładowywany na samochody i zwożony na terminal składowo-przeładunkowy przy ulicy Radomskiej. Zakładana ilość kamienia do załadunku na barki to jest około 140 ton, ale mamy informację, że może to być jeszcze więcej - komentował Arkadiusz Zgliński.
Budowa sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym jest skutkiem przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Głównym celem jest stworzenie drogi wodnej, która ma połączy Zatokę Gdańską z portem w Elblągu. Oprócz tego ma powstać nowa droga z mostami umożliwiającymi przejazd nad kanałem.
Mając powierzchnię 180 hektarów ma być rekompensatą za środowiskowe zniszczenia powstałe w wyniku przekopu Mierzei Wiślanej i stać się siedliskiem dla ptaków. Sporządzone plany zakładają, że pozostanie niezamieszkała i nie będzie dostępna dla turystów.
Ekolodzy przekonują jednak, że nie da się całkowicie przenieść obecnego układu zieleni, a głośne statki będą zakłócać spokój i uniemożliwiać ptakom bezpieczne gniazdowanie.
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG