• <
nauta_2024

Oldendorff Carriers zamawia do 12 ekologicznych Kamsarmaxów w Chinach

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Oldendorff Carriers zamawia do 12 ekologicznych Kamsarmaxów w Chinach

Partnerzy portalu

Oldendorff Carriers zamawia do 12 ekologicznych Kamsarmaxów w Chinach - GospodarkaMorska.pl
Fot. Oldendorff Carriers

Właściciel i operator masowców z siedzibą w Niemczech, Oldendorff Carriers, podpisał kontrakt z chińską stocznią Hantong na budowę serii ekologicznych statków Kamsarmax.

Jak informowaliśmy, umowy, które zostały podpisane latem tego roku, obejmują budowę 5 statków z opcją zakupu dodatkowych 7 jednostek. Opcje zostaną prawdopodobnie ogłoszone w pierwszym kwartale 2022 r.

Najnowsze zamówienia dotyczą projektu Sdari-82 (2020), który charakteryzuje się ulepszonym kształtem kadłuba, co zapewnia mniejsze zużycie paliwa i lepszą marżę pracy śmigła (LRM) – ujawniła firma.

Statki będą dostarczane między lipcem 2022 a wrześniem 2023. Niektóre z nich zostały odsprzedane innemu właścicielowi.

Dzięki ostatnim zamówieniom podpisanym z chińską stocznią, Oldendorff będzie mieć w sumie 31 statków zbudowanych w Hantong w latach 2016-2023, w tym 7 Newcastlemaxów i 24 Kamsarmaxów.

W przyszłym miesiącu Hantong dostarczy również ostatnie dwie nowe jednostki Newcastlemax, które będą obsługiwać 10-letni kontrakt frachtowy od 2023 roku.

Imponujący program odnowy floty Oldendorff Carriers jest kontynuowany, a kilka statków ma dołączyć do firmy w nadchodzących miesiącach. Kolejne zamówienia oczekujące na dostawę obejmują dwa nowe Ultramaxy o nośności 61 300 DWT, nowy Capesize o nośności 182 000 DWT oraz kilka innych jednostek.

Dodając te transakcje, flota Oldendorff Carriers w eksploatacji przekroczy 750 statków.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.