Właściciel i operator masowców z siedzibą w Niemczech, Oldendorff Carriers, podpisał kontrakt z chińską stocznią Hantong na budowę serii ekologicznych statków Kamsarmax.
Jak informowaliśmy, umowy, które zostały podpisane latem tego roku, obejmują budowę 5 statków z opcją zakupu dodatkowych 7 jednostek. Opcje zostaną prawdopodobnie ogłoszone w pierwszym kwartale 2022 r.
Najnowsze zamówienia dotyczą projektu Sdari-82 (2020), który charakteryzuje się ulepszonym kształtem kadłuba, co zapewnia mniejsze zużycie paliwa i lepszą marżę pracy śmigła (LRM) – ujawniła firma.
Statki będą dostarczane między lipcem 2022 a wrześniem 2023. Niektóre z nich zostały odsprzedane innemu właścicielowi.
Dzięki ostatnim zamówieniom podpisanym z chińską stocznią, Oldendorff będzie mieć w sumie 31 statków zbudowanych w Hantong w latach 2016-2023, w tym 7 Newcastlemaxów i 24 Kamsarmaxów.
W przyszłym miesiącu Hantong dostarczy również ostatnie dwie nowe jednostki Newcastlemax, które będą obsługiwać 10-letni kontrakt frachtowy od 2023 roku.
Imponujący program odnowy floty Oldendorff Carriers jest kontynuowany, a kilka statków ma dołączyć do firmy w nadchodzących miesiącach. Kolejne zamówienia oczekujące na dostawę obejmują dwa nowe Ultramaxy o nośności 61 300 DWT, nowy Capesize o nośności 182 000 DWT oraz kilka innych jednostek.
Dodając te transakcje, flota Oldendorff Carriers w eksploatacji przekroczy 750 statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów