pc
Rada UE dodała jedną osobę i 21 podmiotów do unijnej listy sankcji wobec Korei Północnej, dostosowując tym samym swoje restrykcje do tych uzgodnionych wcześniej przez komisję w Radzie Bezpieczeństwa ONZ.
Restrykcje obejmują zakaz wjazdu do UE, a także zamrożenie środków osób i podmiotów. "28" wdrożyła również decyzje o zamrożeniu aktywów w odniesieniu do 15 statków, zakazie wpłynięcia do portu w odniesieniu do 25 statków i odmowie rejestracji 12 statków.
Sankcje na Koreę Północną zostały nałożone w odpowiedzi na próby nuklearne i rakietowe przeprowadzane przez ten kraj, które były złamaniem rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ. W ubiegłym roku Korea Północna przeprowadziła swoją największą jak dotąd próbę broni atomowej i wystrzeliła kilka rakiet balistycznych, za co Rada Bezpieczeństwa ONZ nałożyła na nią najsurowsze w historii restrykcje.
Wskutek ogłoszonych w piątek decyzji Rady UE 80 osób i 75 podmiotów z Korei Północnej jest objętych sankcjami zgodnie z decyzjami ONZ. Dodatkowo UE wdrożyła swoje restrykcje wobec 55 osób i 9 podmiotów.
Unijni ministrowie spraw zagranicznych dyskutowali o sytuacji na Półwyspie Koreańskim z minister spraw zagranicznych Korei Południowej Kang Kiung-Wha 19 marca. UE z zadowoleniem przyjęła deeskalację napięcia na Półwyspie i zaplanowane spotkanie pomiędzy przywódcą Korei Północnej Kim Dzong Unem a prezydentem USA Donaldem Trumpem.
Prosząc o spotkanie z Trumpem, Kim przedstawił "wstępne zobowiązanie Korei Północnej do natychmiastowego zaprzestania prób balistycznych i jądrowych".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych