pc
Izrael zapłacił całość odszkodowania rodzinom ofiar izraelskiego ataku na turecką Flotyllę Wolności w 2010 roku - poinformował w piątek turecki minister finansów Naci Agbal. Dziesięć poszkodowanych tureckich rodzin otrzymało łącznie 20 mln dolarów.
"Odszkodowania zostały zapłacone tym rodzinom, które straciły swoich bliskich podczas ataku na statek Mavi Marmara z Flotylli Wolności" - powiedział Agbal.
Latem ubiegłego roku oba kraje wynegocjowały umowę o normalizacji stosunków. Izrael zgodził się wypłacić rodzinom zabitych obywateli tureckich odszkodowania - w sumie 20 mln dolarów. Ankara z kolei postanowiła odstąpić od ścigania byłych dowódców izraelskiej armii w związku z atakiem komandosów na Flotyllę Wolności.
W listopadzie ubiegłego roku, po kilku miesiącach tajnych negocjacji, doszło na nowo do wymiany ambasadorów między obu krajami. Jak wskazuje agencja Reutera, zbliżenie między Turcją a Izraelem związane było z perspektywami lukratywnych umów gazowych na obszarze Morza Śródziemnego oraz wspólnymi obawami dotyczącymi bezpieczeństwa na Bliskim Wschodzie.
Relacje pomiędzy Izraelem a Turcją załamały się w maju w 2010 roku, kiedy dziesięciu propalestyńskich tureckich aktywistów zostało zabitych przez izraelskich komandosów egzekwujących wojskową blokadę morską Strefy Gazy. Żołnierze zaatakowali statek Mavi Marmara, który płynął w składzie międzynarodowej Flotylli Wolności z pomocą humanitarną dla rządzonej przez Hamas palestyńskiej Strefy Gazy. Turcja zareagowała zerwaniem stosunków Izraelem; wcześniej Ankara była jednym z najbliższych sojuszników Izraela w regionie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych