PMK
Żegluga wycieczkowa założyła sobie ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 40 procent do 2030 roku – ogłosiło Cruise Lines International Association (CLIA), międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające linie wycieczkowe.
- Dzisiejsze ogłoszenie jest hołdem dla współpracy międzybranżowej i wspólnego zaangażowania w zrównoważony rozwój środowiska - powiedział Arnold Donald, globalny przewodniczący CLIA oraz prezes i dyrektor generalny Carnival Corporation & PLC. - Nasze zobowiązanie do zmniejszenia emisji o 40 procent do roku 2030 jest pierwszym krokiem w kierunku realizacji tej wizji – dodał.
Postęp w kierunku celu 40 procentowego zmniejszenia emisji będzie mierzony w stosunku do poziomu bazowego z 2008 roku. Same poziomy emisji będą obliczane na podstawie łącznej emisji węgla z floty przemysłowej, całkowitej wielkości nabrzeży statku i całkowitej przebytej odległości.
Cel obniżenia emisji ma być osiągnięty dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii w zakresie efektywności energetycznej w projektowaniu i napędzaniu statków. Znaczącą rolę w tym odegra też LNG jako paliwo żeglugowe. Pierwszy na rynku statek napędzany LNG został uruchomiony w zeszłym tygodniu, a około 25 takich statków może działać do 2025 r. Mowa o wycieczkowcu AIDAnova armatora Carnival Corporation.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek