ew
Jednym z najbardziej charakterystycznych widoków w gdyńskim porcie są rzędy wielkogabarytowych suwnic, montowanych przez działający na rynku od 1995 roku Portowy Zakład Techniczny S.A. Dziś rano, przy Nabrzeżu Duńskim odbył się załadunek 8 straddle carrier-ów, które trafią do europejskich klientów spółki.
Straddle carriery zostały załadowane metodą ro-ro, co w praktyce oznacza, że same wjechały na pokład wielozadaniowego statku towarowego MV Meri.
Zapotrzebowanie na montaże urządzeń typu „straddle carrier” rośnie w terminalach kontenerowych na całym świecie. W zeszłym roku, Portowy Zakład Techniczny S.A. montował średnio cztery tego typu urządzenia tygodniowo.
Rekordowym rokiem PZT pod względem obrotów był rok 2018, kiedy to zmontowano 140 suwnic S.C. i SHC dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli począwszy od Nowego Jorku (USA) poprzez Maroko i Francję a skończywszy na urządzeniach dla terminalu w Petersburgu (Rosja)czy Australii.
Portowy Zakład Techniczny działa na rynku od 1995 roku. Spółka powstała w wyniku restrukturyzacji i przejęcia potencjału dawnych wydziałów zaplecza technicznego portu.
Działalność firmy skoncentrowana jest na trzech głównych kierunkach usługowych: kompleksowych montażach wielkogabarytowych konstrukcji stalowych dźwigów i suwnic; naprawach i remontach urządzeń przeładunkowych i transportowych; kompleksowych usługach budowlanych i instalacyjnych obiektów infrastruktury portowej.
Wieloletnie doświadczenia spółki w zakresie montażu kontenerowych urządzeń dźwigowych procentują w wielu prestiżowych realizacjach w kraju i zagranicą.
MV Meri o długości 105,4 m i szerokości 18,8 m został wybudowany w 2012 roku i pływa pod banderą Finlandii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej