• <

De Hoop prowadzi zdalnie obsługiwane próby morskie dla Silver Origin

Strona główna De Hoop prowadzi zdalnie obsługiwane próby morskie dla Silver Origin
De Hoop prowadzi zdalnie obsługiwane próby morskie dla Silver Origin - GospodarkaMorska.pl

sons/offshore-energy

22.05.2020 Źródło: offshore-energy.biz

Holenderska stocznia De Hoop opracowuje innowacyjne sposoby na przezwyciężenie wyzwań związanych z budową swoich statków podczas pandemii koronawirusa, wykorzystując nowoczesną technologię.

Stocznia musiała stawić czoła licznym wyzwaniom związanym z ogólnokrajową blokadą, w tym z niedoborem siły roboczej oraz przeszkodami w zaopatrzeniu.

Co więcej, ze względu na zakazy podróży, podwykonawcy nie mogli dotrzeć do swoich statków oraz testować i uruchamiać systemów podczas prób morskich.

W związku z tym firma postanowiła skorzystać z zasobów technologii i przeprowadzić zdalnie obsługiwane próby morskie ze swoimi partnerami.

Stocznia buduje ultra-luksusowy statek dla Silversea Cruises, który ma odbyć swój dziewiczy rejs pod koniec tego roku na Wyspach Galapagos.

Statek o nazwie Silver Origin wyposażony jest w dynamiczny system pozycjonowania, który będzie używany, gdy statek zostanie umieszczony nad delikatnymi ekosystemami dna morskiego, aby zapobiec uszkodzeniu kotwicy.

Próby morskie Silver Origin odbywały się od 27 kwietnia do 29 kwietnia. Podczas testu dynamicznego pozycjonowania - który sprawdza zdolność statku do pozostania w odległości 10 cm od stałego punktu bez upuszczania kotwicy - system został zdalnie dostrojony i skalibrowany przez osoby trzecie w Sankt Petersburgu w Rosji - w odległości ponad 1800 km.

Na pokładzie uruchomiono szybkie połączenie internetowe, aby umożliwić niemal natychmiastową komunikację między obiema stronami, a przy użyciu zestawu słuchawkowego i kamery pracownik z Petersburga przeszedł testy manewrowe. Tymczasem kapitan statku pełnił rolę obserwatora z pokładu.

„Po raz pierwszy taka operacja została zakończona zdalnie podczas próby morskiej” - mówi Fre Drenth, dyrektor stoczni De Hoop. - „Strojenie zakończyło się sukcesem i nie trwało dłużej niż zwykle. Dowodzi to, że możliwe jest zdalne dostrajanie dynamicznych systemów pozycjonowania. W przyszłości może to potencjalnie zaoszczędzić wiele czasu podróży dla inżynierów. Jestem niezwykle dumny ze swojego zespołu za ich pracę.”

„Zwykle mamy duży zespół, który uczestniczy w próbach morskich, ale ten rok był inny ze względu na wyjątkową sytuację” - komentuje Vesa Uuttu, dyrektor Newbuilds & Site Office NL, Royal Caribbean Cruises Ltd.

- „W związku z tym w próbach uczestniczył ograniczony zespół, aby nie naruszać narzuconych przepisów. To był moment pełen dumy, gdy statek zachowywał się tak, jak powinien - dla wszystkich zaangażowanych, szczególnie dla zespołu De Hoop, który niestrudzenie pracował nad ukończeniem projektu w tych trudnych okolicznościach.”

Statek przechodzi obecnie prace wykończeniowe przed dostawą w nadchodzących tygodniach.

„Linia wycieczkowa pracuje obecnie nad ulepszonymi protokołami sanitarnymi w całej swojej flocie, aby zapewnić podjęcie wszelkich niezbędnych środków ostrożności i wznowić bezpieczne kursowanie we właściwym czasie” - powiedział Silversea, komentując obecną przerwę w podróży.

Na początku tego tygodnia Royal Caribbean Cruises Ltd., "rodzic" Silversea Cruises, powiedział, że przedłuży zawieszenie większości rejsów do 31 lipca 2020 r.,z wyjątkiem rejsów z Chin, które zostaną zawieszone do końca czerwca.

Firma spodziewa się powrotu do służby 1 sierpnia.

Royal Caribbean mocno ucierpiało z powodu zawieszenia rejsów, które spowodowało odwołanie 130 rejsów w pierwszym kwartale, a w konsekwencji zmniejszenie zdolności przewozowej o około 20,0%. Przewoźnik musiał zwiększyć swoją płynność, aby pokryć rosnące koszty eksploatacji.

Firma szacuje, że straty pieniężne będą się wahać w przedziale od około 250 milionów do 275 milionów dolarów miesięcznie, podczas przedłużonego zawieszenia działalności. Jak na razie Royal Caribbean Group odnotowała stratę netto w wysokości 1,4 mld $ w pierwszym kwartale 2020 r., wobec dochodu netto w wysokości 249,7 mln USD w poprzednim roku.

Firma spodziewa się straty netto za drugi kwartał i rok obrotowy 2020; której zakres będzie zależeć od terminu i zakresu powrotu do użytkowania.



Źródło:
offshore-energy.biz

Surowce

 Ropa brent 42,94 $ baryłka  0,30% 02:57
 Cyna 18343,00 $ tona 0,65% 15 paź
 Cynk 2397,00 $ tona -0,04% 15 paź
 Aluminium 1824,00 $ tona -0,65% 15 paź
 Pallad 2351,10 $ uncja  0,55% 02:12
 Platyna 867,00 $ uncja  0,16% 02:57
 Srebro 24,33 $ uncja  0,16% 02:58
 Złoto 1903,90 $ uncja  0,06% 02:58

Dziękujemy za wysłane grafiki.