ew
Należąca do Gazpromu spółka Nord Stream 2, która buduje bałtycki gazociąg o tej nazwie, twierdzi, że żądania władz Danii mogą opóźnić realizację tej inwestycji o wiele miesięcy i zwiększyć jej koszty o setki milionów euro - podał w czwartek Reuters.
Powołał się on na list, jaki Nord Stream 2 wysłał w tej sprawie do Energiklagenaevnet (duńskiej rady rozpatrywania skarg dotyczących dostaw energii). Z listem można się zapoznać u jego adresata na mocy ustawy o wolności informacji.
Liczący 1230 kilometrów gazociąg jest już gotowy w ponad 70 procentach, ale duńskie władze nie wydały jeszcze oficjalnego potwierdzenia, że jego poprowadzenie przez morską wyłączną strefę ekonomiczną Danii będzie bezpieczne dla środowiska naturalnego.
W marcu bieżącego roku Duńska Agencja Energetyki (DEA) zażądała od spółki Nord Stream 2 przedstawienia dokumentacji, która potwierdziłaby, że planowane poprowadzenie gazociągu trasą omijającą duńską wyspę Bornholm od południowego wschodu nie wywoła szkód ekologicznych.
Nord Stream 2 dostarczył dokumentację 15 kwietnia. Zaznaczył jednak, że żądanie DEA było "świadomą próbą opóźnienia realizacji projektu".
W liście do Energiklagenaevnet spółka domaga się anulowania wymogu oceny środowiskowej, gdyż w przeciwnym razie rurociąg zostanie ukończony z opóźnieniem sięgającym nawet ośmiu miesięcy, a szacowane początkowo na 9,5 mld euro koszty całej inwestycji wzrosną o 560 mln euro.
DEA potwierdziła złożenie przez Nord Stream 2 odwołania od jej decyzji. Poinformowała również, że przedstawiła Energiklagenaevnet uzasadnienie swego stanowiska.
Formalnie jedynym udziałowcem spółki odpowiedzialnej za projekt Nord Stream 2 jest rosyjski Gazprom, ale podpisała ona umowy o sfinansowaniu połowy kosztów tego przedsięwzięcia przez niemieckie koncerny Wintershall i Uniper oraz holendersko-brytyjski Shell, francuski Engie (dawniej GDF Suez) i austriacki OMV. Wszystkie te firmy energetyczne byłyby odbiorcami dostarczanego nowym gazociągiem surowca.Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |