• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowy system zarzadzania ruchem ma poprawić przewozy towarów na trasie Warszawa-Białystok

pc

28.08.2019 19:46 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowy system zarzadzania ruchem ma poprawić przewozy towarów na trasie Warszawa-Białystok

Partnerzy portalu

Nowy system zarzadzania ruchem ma poprawić przewozy towarów na trasie Warszawa-Białystok - GospodarkaMorska.pl

Sprawniejsze podróże i większy poziom bezpieczeństwa na międzynarodowej trasie kolejowej Warszawa – Białystok zapewni europejski system zarządzania ruchem. PKP PLK podpisały właśnie umowę w tej sprawie za ponad 98 mln zł - poinformowała w środę kolejowa spółka.

"Zabudowa na międzynarodowej trasie Rail Baltica nowoczesnego systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 zapewni sprawniejsze połączenia pasażerskie i przewozy towarów w Polsce i w Europie. Inwestycja ma znaczenie zarówno dla podróży dalekobieżnych, jak i tych codziennych w aglomeracji warszawskiej. Przełoży się na bezpieczeństwo, atrakcyjność i punktualność kolei" – powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Projekt przewiduje wyposażenie 176 km linii pomiędzy Warszawą Rembertowem a Białymstokiem w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Obejmie 12 stacji, które będą zarządzane z trzech lokalnych centrów sterowania - w Tłuszczu, Małkini i Białymstoku.

"Podpisanie umowy na zabudowę systemu ERTMS/ETCS na trasie z Warszawy Rembertowa do Białegostoku to kolejny kontrakt PKP Polskich Linii Kolejowych który zwiększy bezpieczeństwo na krajowej sieci kolejowej. Zabudowa jest niezbędnym uzupełnieniem dotychczasowych inwestycji na szlaku Rail Baltica. To także kolejna linia, która będzie spełniała europejskie standardy" – stwierdził cytowany w komunikacie członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch.

Wykonawca ERTMS/ETCS przygotuje pełną dokumentację robót budowlanych oraz uzyska wszystkie niezbędne pozwolenia na użytkowanie. Kontrakt będzie realizowany z podziałem na dwa zakresy. Zakres podstawowy o wartości ok. 64,4 mln zł obejmuje realizację części zadania inwestycyjnego na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne. Na wykonanie robót przewidziano 44 miesiące.

Z kolei dodatkowa opcja o wartości ok. 33,8 mln zł będzie obejmowała realizację części zadania inwestycyjnego na odcinku Sadowne – Białystok, z planowanym terminem zakończenia umowy na koniec 2024 r.

Inwestycja jest realizowana z udziałem środków Unii Europejskich w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.