pc
Sprawniejsze podróże i większy poziom bezpieczeństwa na międzynarodowej trasie kolejowej Warszawa – Białystok zapewni europejski system zarządzania ruchem. PKP PLK podpisały właśnie umowę w tej sprawie za ponad 98 mln zł - poinformowała w środę kolejowa spółka.
"Zabudowa na międzynarodowej trasie Rail Baltica nowoczesnego systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 zapewni sprawniejsze połączenia pasażerskie i przewozy towarów w Polsce i w Europie. Inwestycja ma znaczenie zarówno dla podróży dalekobieżnych, jak i tych codziennych w aglomeracji warszawskiej. Przełoży się na bezpieczeństwo, atrakcyjność i punktualność kolei" – powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Projekt przewiduje wyposażenie 176 km linii pomiędzy Warszawą Rembertowem a Białymstokiem w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Obejmie 12 stacji, które będą zarządzane z trzech lokalnych centrów sterowania - w Tłuszczu, Małkini i Białymstoku.
"Podpisanie umowy na zabudowę systemu ERTMS/ETCS na trasie z Warszawy Rembertowa do Białegostoku to kolejny kontrakt PKP Polskich Linii Kolejowych który zwiększy bezpieczeństwo na krajowej sieci kolejowej. Zabudowa jest niezbędnym uzupełnieniem dotychczasowych inwestycji na szlaku Rail Baltica. To także kolejna linia, która będzie spełniała europejskie standardy" – stwierdził cytowany w komunikacie członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch.
Wykonawca ERTMS/ETCS przygotuje pełną dokumentację robót budowlanych oraz uzyska wszystkie niezbędne pozwolenia na użytkowanie. Kontrakt będzie realizowany z podziałem na dwa zakresy. Zakres podstawowy o wartości ok. 64,4 mln zł obejmuje realizację części zadania inwestycyjnego na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne. Na wykonanie robót przewidziano 44 miesiące.
Z kolei dodatkowa opcja o wartości ok. 33,8 mln zł będzie obejmowała realizację części zadania inwestycyjnego na odcinku Sadowne – Białystok, z planowanym terminem zakończenia umowy na koniec 2024 r.
Inwestycja jest realizowana z udziałem środków Unii Europejskich w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
ERTMS/ETCS poziomu 2 będzie na 176 km linii #RailBaltica z Warszawy do #Białystok. Inwestycja usprawni podróże dalekobieżne i codzienne przejazdy w aglomeracji #Warszawa. #CEFTransport
o projekciehttps://t.co/VyumA8vcMU
o systemiehttps://t.co/Y2navGqaRy pic.twitter.com/duLIXX6iXx— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) August 28, 2019
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski