mk
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ) nie jest zainteresowany usunięciem firmy Euro Eco Fuels Poland z terenów będących pod jego zarządem. Spółka stara się zgodnymi z prawem sposobami wyeliminować uciążliwość zapachową pozostającą w związku z działalnością zakładu firmy EEF usytuowanego przy ul. Kujota w Szczecinie, a odczuwalną przez podmioty gospodarcze i społeczeństwo, eliminując tym samym ryzyko jej negatywnego oddziaływania na zdrowie i życie ludzi.
Z badań przeprowadzonych w okresie od 26 stycznia 2016 roku do 12 stycznia 2017 na zlecenie ZMPSiŚ przez akredytowane, niezależne laboratorium EKOANALITYKA (nr akredytacji AB 1207) wynika bezsprzecznie, że zakład EEF powoduje przekroczenia dopuszczalnych prawem norm zawartości benzenu w powietrzu, a wskazanych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 roku w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu.
O wynikach powyższych badań ZMPSiŚ poinformował zarówno firmę EEF, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, jak i Państwowego Granicznego Inspektora Sanitarnego.
ZMPSiŚ podkreśla, iż wszelkie przeprowadzane przezeń czynności wynikają z troski o dobro lokalnej społeczności i przedsiębiorstw działających na terenie portu, a których powyższa uciążliwość odorowa dotyka. Wynikają także ze społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
Rozumiemy zaistniały problem społeczny i biznesowy, z jakim spotkały się wszystkie strony. Staramy się go rozwiązać również w drodze dialogu z firmą EEF.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej