Superfast X dołączy tym samym do już pływającej na tej trasie jednostki Stena Adventurer.
Armator Stena Line zdecydował się z kolei odesłać jednostkę Nordica do przewoźnika DFDS Seways, która pływać będzie na trasie Dover- Calais, zastępując tym samym wspomniany Superfast X, pływający wcześniej pod nazwą Dieppe Seaways. Niespełna trzydziestotonowy Superfast X przestał obsługiwać Cieśninę Kaletańską w listopadzie ubiegłego roku, w momencie, gdy wygasła 2-letnia umowa czarterowa.
Celem wspomnianych powyżej zmian jest zwiększenie ilości jednostek obsługujących port w Dublinie, szczególnie biorąc pod uwagę niedawną decyzję o zamknięciu sąsiedniej trasy Dun Laoghaire- Holyhead.
Przewoźnik DFDS Seaways potwierdził informację o tym, że jednostka Nordica dołączy do jego floty i obsługiwać będzie krótsze trasy już 8 marca bieżącego roku. Z kolei inauguracyjny rejs jednostki Superfast X planowany jest na następny dzień.
Za sprawą statku Stena Nordica, który obecnie jest remontowany w gdyńskiej stoczni, francuski przewoźnik znów będzie miał w swojej flocie 5 statków. Przed swoim debiutem na nowej trasie prom został zadokowany w związku z koniecznymi pracami remontowymi i rebrandingiem.
Carsten Jensen, wiceprezes DFDS Seaways całą sprawę skomentował mówiąc, że poszukiwania statku trwały już od jakiegoś czasu, a dzięki tej jednostce trasę Calais- Dover znów obsługiwać będą dwa statki. Co więcej, wprowadzenie promu Nordica w połączeniu przeprowadzonymi niedawno modyfikacjami silnika drugiego promu - Calais Seaways przyczyni się do zwiększenia ilości dziennych rejsów pomiędzy Calais a Dover do 10 w jedną stronę.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej