• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Zamiana statków pomiędzy Stena Line a DFDS

Partnerzy portalu

Zamiana statków pomiędzy Stena Line a DFDS - GospodarkaMorska.pl

Superfast X dołączy tym samym do już pływającej na tej trasie jednostki Stena Adventurer.

Armator Stena Line zdecydował się z kolei odesłać jednostkę Nordica do przewoźnika DFDS Seways, która pływać będzie na trasie Dover- Calais, zastępując tym samym wspomniany Superfast X, pływający wcześniej pod nazwą Dieppe Seaways. Niespełna trzydziestotonowy Superfast X przestał obsługiwać Cieśninę Kaletańską w listopadzie ubiegłego roku, w momencie, gdy wygasła 2-letnia umowa czarterowa.

Celem wspomnianych powyżej zmian jest zwiększenie ilości jednostek obsługujących port w Dublinie, szczególnie biorąc pod uwagę niedawną decyzję o zamknięciu sąsiedniej trasy Dun Laoghaire- Holyhead.

Przewoźnik DFDS Seaways potwierdził informację o tym, że jednostka Nordica dołączy do jego floty i obsługiwać będzie krótsze trasy już 8 marca bieżącego roku. Z kolei inauguracyjny rejs jednostki Superfast X planowany jest na następny dzień.

Za sprawą statku Stena Nordica, który obecnie jest remontowany w gdyńskiej stoczni, francuski przewoźnik znów będzie miał w swojej flocie 5 statków. Przed swoim debiutem na nowej trasie prom został zadokowany w związku z koniecznymi pracami remontowymi i rebrandingiem.

Carsten Jensen, wiceprezes DFDS Seaways całą sprawę skomentował mówiąc, że poszukiwania statku trwały już od jakiegoś czasu, a dzięki tej jednostce trasę Calais- Dover znów obsługiwać będą dwa statki. Co więcej, wprowadzenie promu Nordica w połączeniu przeprowadzonymi niedawno modyfikacjami silnika drugiego promu - Calais Seaways przyczyni się do zwiększenia ilości dziennych rejsów pomiędzy Calais a Dover do 10 w jedną stronę.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promy24.com

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.