Mols-Linien ma za sobą bardzo dobry rok. Duński armator zarobił w tym okresie 21,4 miliona koron. To dużo więcej, niż zakładały prognozy.
Pierwsze założenia wskazywały, że w 2014 r. Mols-Linien zmieści się w przedziale 0-10 milionów koron. W listopadzie przewidywania były już znacznie bardziej optymistyczne i zawierały się w kwocie od 10 do 20 milionów koron. Finalnie okazało się, że działalność firmy przyniosła 21,4 miliona koron. A to jeszcze nie koniec.
Na ostateczny wynik firmy za ubiegły tok wpływ będzie miał też wyrok Sądu Najwyższego, na mocy którego armator otrzyma odszkodowanie w wysokości 13,1 miliona koron. Przewoźnik dochodził przed sądem odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej za uszkodzenie promu Max Mols, do jakiego doszło w lipcu 2010 r.
Dzięki pozytywnej decyzji sądu Mols-Linien wykaże w rozliczeniach dochód po opodatkowaniu w wysokości 34,5 miliona koron. To znakomite osiągnięcie, zwłaszcza że jeszcze w 2013 r. głośno mówiło się o możliwym bankructwie tej firmy. Spółka od lat notowała bowiem duże straty. Zmiany wewnątrz firmy oraz bankructwo konkurencyjnej linii promowej Kattegatruten dały przewoźnikowi pozytywny impuls. Firmie udało się przetrwać ciężkie czasy i odbudować sytuację finansową.
Firma Mols-Linien powstała w 1964 r. Obecnie oferuje przeprawy na trasach Odden – Aarhaus oraz Odden – Ebeltoft. W jej flocie znajdują się trzy promy dużych prędkości.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny