PMK
Baltic Dry Index, śledzący zarobki armatorów masowców, zanotował wzrost na środowej sesji londyńskiej giełdy. Oznacza to wyższe stawki frachtowe dla wszystkich typów tych jednostek.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton). Ogólny indeks wzrósł o 5 pkt. do 585 pkt.
Po tygodniu regresu wzrost zanotował indeks capesizów, o 5 pkt., do 878 pkt. ogółem. Mimo to zarobki dzienne armatorów tych jednostek spadły o dolara, do 6,107 dolarów.
Troche więcej wzrósł (o 8 pkt.) wskaźnik dla panamaxów i osiągnął poziom 556 pkt. Armatorzy tych statków zarabiają więc dziennie 4,447 dolarów, o 68 dolarów więcej niż na ostatniej sesji.
Dobre wyniki zanotowały także mniejsze jednostki: wskaźnik handysize wzrósł o 3 pkt. do 318 pkt, a supramaxów o 7 3 pkt., do 570 pkt.
-------------
Baltic Dry Index (BDI) jest jednym z najlepszych instrumentów do badania koniunktury gospodarczej na świecie. Publikowany jest codziennie przez londyńską Baltic Exchange (od 1985 roku). BDI wyraża koszt ponoszony przez końcowego odbiorcę surowca, który zawiera kontrakt z firmą transportową na giełdzie Baltic Exchange w Londynie. W wyniku uśredniania kwotowanych na bieżąco cen na poszczególnych trasach powstaje Baltic Dry Index (BDI). Uczestnikami giełdy Baltic Exchange są tylko firmy bezpośrednio zamawiające transport surowców drogą morską bądź świadczące takie właśnie usługi. Dzięki temu wiemy, że wzrost lub spadek wartości BDI wynika wyłącznie ze zmian warunków rynkowych.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek