pc/www.gdansk.pl
Dla ruchu samochodowego tunel pod Martwą Wisłą został otwarty 24 kwietnia 2016 roku. Niemal w pierwszą rocznicę tego wydarzenia , w sobotę 22 kwietnia 2017 roku, jedynym tego typu tunelem w Polsce przejechali rowerzyści.
Na co dzień fani dwóch kółek nie mają możliwości przejechania tunelem pod Martwą Wisłą. Ta pojawia się sporadycznie. Dlatego część gdańskich rowerzystów skorzystała z okazji i pojawiła się w sobotnie przedpołudnie, by uczcić pierwszą rocznicę otwarcia podwodnego tunelu.
Na trasie nie było aż takich tłumów jak rok temu podczas Dnia Otwartego. Powodem niższej frekwencji była zapewne wietrzna i zimna pogoda. Ci, którzy jednak zdecydowali się wyjechać z domów w sobotnie przedpołudnie, zapewniali, że nie żałują.
– Pozdrawiam policję, która dla tego wydarzenia w drodze wyjątku nie wystawia mandatów za brak świateł rowerowych – pisał na facebooku Paweł Karczewski, jeden z uczestników przejazdu.
W wydarzeniu wziął też udział prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Zapowiedział, że pomysł wspólnego przejazdu podoba się gdańszczanom, dlatego stanie się coroczną tradycją.
Tunel pod rzeką to pierwszy tego typu obiekt w Polsce. Ma ponad 1,3 km długości, a w najgłębszym miejscu przebiega pod dnem rzeki 35 metrów poniżej lustra wody.
Przekop połączył Letnicę z rejonem Westerplatte i Portem Północnym. To najważniejszy element Trasy Słowackiego, która wraz z Trasą Sucharskiego stanowi tzw. ramę komunikacyjną Gdańska.
Dzięki bezpośredniemu połączeniu z Trasą Sucharskiego oraz Obwodnicą Południową możliwe było wyprowadzenie poza ścisłe centrum ciężkiego ruchu tranzytowego, co przełożyło się na poprawę bezpieczeństwa ruchu oraz jakości powietrza w mieście. Inwestycja przyczyniła się też do poprawy komunikacji pomiędzy terenami przemysłowymi i portowymi położonymi po obu brzegach Martwej Wisły.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?