W tym miesiącu tankowce klasy VLCC i ULCC zwiększyły średnią prędkość do 12,57 węzłów. Decyzję spowodował rosnący popyt oraz wyższe dzienne stawki związane ze spadkiem cen ropy naftowej.
Ostatni raz tankowce poruszały się z tak dużą prędkością ponad 2,5 roku temu.
W 2015 roku dzienne stawki przewozu wzrosły do ponad 71,000 dolarów. Przyczyną jest duży popyt na rynku chińskim, oraz postępowanie sprzedawców ropy, którzy czarterują supertankowce w celu przechowywania surowca i jego przyszłej sprzedaży.
Średnia dzienna stawka dla statków VLCC na trasach między Środkowym Wschodem i Azją Wschodnią wynosi na dzień dzisiejszy ok. 71,772 dolarów.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek