DFDS w końcu znalazł zastępstwo jednostki Dieppe Seaways (obecnie noszącej nazwę Stena Superfast X), której czarter zakończono pod koniec listopada.
Na miejsce Dieppe Seaways ma wejść jednostka Stena Nordica, która wcześniej pływała między Holyhead a Dublinem. Prom pasażersko-towarowy w ciągu kilku miesięcy ma zacząć kursować na trasie Dover-Calais, po tym jak zostanie przemalowany w barwy DFDS.
Stena Nordica ma pływać obok Calais Seaways. Prom może pomieścić 405 pasażerów i 375 samochodów. Posiada również 1 949 metrów pasa ładownego.
Wraz z wdrożeniem drugiego statku na trasę Calais-Dover, DFDS powraca do dawnej częstotliwości kursowania. Operator zaczyna tym samym również długofalowe myślenie o rozwoju działalności na krótkich trasach pomiędzy Anglią i Francją.
DFDS czekał z decyzją na temat przyszłości obsługiwanej trasy Calais-Dover do czasu ogłoszenia przez trybunał apelacyjny oficjalnego rozstrzygnięcia w sprawie MyFerryLink.
Z przyszłych działań, które będą prowadzone na jednostkach pływających na trasie Calais-Dover warto nadmienić, że DFDS będzie również wymieniać silnik jednostki Calais Seaways, ponieważ obecny jest zawodny.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania