Stena Line ogłosiła współpracę z władzami portu w Rotterdamie, w ramach której powstanie drugie stanowisko do cumowania statków w Europorcie. Jest to jeden z elementów inwestycji, która łącznie wyniesie 27 mln euro.
Wspomnianej decyzji sprzyja m.in. fakt, że w dalszym ciągu wzrasta ilość przewozów frachtowych pomiędzy Holandią a Wielką Brytanią, wraz z poprawą gospodarki po kryzysie w 2008 roku. a przyszłe prognozy są nadal pozytywne.
Annika Hult ze Stena Line North Sea podkreśliła, że operator jest zadowolony z rozwoju drugiego stanowiska w Rotterdamie oraz tras prowadzących do Harwich i Killingholme. Stena Line jest w pełni zaangażowana w rozwój terminala w ramach długoterminowego planu inwestycyjnego i wierzy, że drugie stanowisko ułatwi rozwój biznesu oraz zaspokojenie przyszłych potrzeb klienta.
Joyce Bliek z portu w Rotterdamie zaznaczyła z kolei, że jest to duża inwestycja będąca wyrazem pewności, co do dalszego rozwoju na rynku przewozów typu RoRo oraz rosnących wolumenów przewozowych do i z Rotterdamu, między innymi poprzez wzmocnienie infrastruktury w porcie.
Drugie stanowisko w Europorcie będzie miało długość 212 metrów oraz 6 metrów głębokości. Wkrótce mają się rozpocząć prace, których zakończenie jest zaplanowane na pierwszy kwartał 2017 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania