ew
Advanced World Transport (AWT), spółka z Grupy PKP Cargo, zakończyła restrukturyzację i po raz pierwszy od czasu jej zakupu przez polską firmę, zakończyła kwartał dodatnim wynikiem finansowym - poinformował w czwartek prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
"Na uwagę zasługuje sukces procesu optymalizacji funkcjonowania AWT, oraz zmiana jej profilu na spółkę intermodalną. Mogę powiedzieć z satysfakcją, że po raz pierwszy od momentu pozyskania tego podmioty do naszej struktury, spółka AWT zanotowała wyniki pozytywne na wszystkich poziomach" - powiedział Warsewicz.
"Spółka AWT zaczyna dynamicznie się rozwijać i generuje zyski. Będzie naszym istotnym aktywem w rozwoju i ekspansji całej grupy na rynku południowej Europy wpisując się w strategię integracji i zwiększenia przewozów korytarza północ - południe" - dodał.
W grudniu 2014 roku PKP Cargo podpisało umowę kupna 80 proc. udziałów w AWT, spółce, która była wówczas drugim co do wielkości kolejowym przewoźnikiem towarowym w Czechach, działającym również w rejonie Europy Środkowej i Południowej. Wartość transakcji wyniosła 103,2 mln euro. Transakcję sfinalizowano w maju 2015 r.
Pozostałe 20 proc. udziałów w AWT polska spółka dokupiła w roku 2017 i obecnie jest jedynym właścicielem czeskiego podmiotu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny