ew
Rekordowy październik i znakomity bilans po 10 miesiącach pod względem przeładowanych towarów w portach w Szczecinie i Świnoujściu. W samym październiku porty przeładowały o blisko 26 procent, a w ciągu dziesięciu miesięcy o 13,2 procent więcej towarów, aniżeli w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Ogółem dotychczasowy bilans porty zamykają wartością 23,6 mln ton obsłużonych towarów. Liderami wzrostów są węgiel, ruda i paliwa, osiągając wyniki lepsze w porównaniu z zeszłym rokiem o odpowiednio 74,2, 40 i 14,1 procent. Tuż za podium plasują się inne masowe oraz drobnica ze wzrostem odpowiednio o 6,1 i 5,2 procent.
Spadki utrzymały się w przeładunkach zbóż, na minusie o 21,1 procent oraz kontenerów, tu w dół o 12,4 procent.
Większe przeładunki rudy oraz towarów energetycznych, w tym węgla i paliw, to efekt dynamicznie rozwijającej się gospodarki i powiązanego z tym rosnącego zapotrzebowania na te surowce. Z kolei wzrosty w obsłudze drobnicy wynikają ze zwiększonych przewozów promowych oraz drobnicy konwencjonalnej. Natomiast w przypadku innych masowych więcej przeładowano nawozów, kruszyw i metanolu oraz kwasu siarkowego.
Zarząd portu przewiduje, że tegoroczny bilans przeładowanych towarów spółki portowe w Szczecinie i Świnoujściu zamkną wartością przekraczającą 27 mln towarów.
Monika Woźniak-Lewandowska
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny