PMK
Inni armatorzy kontenerowi mogą niedługo podzielić los zbankrutowanego Hanjin Shipping, zanim dojdzie do ożywienia na rynku kontenerowym - twierdzi Rodolphe Saade, wiceprezes CMA CGM trzeciego największego armatora kontenerowego na świecie.
Hanjin Shipping złożył w tym roku wniosek o postępowanie upadłościowe. Jako przyczyny podała trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.
Przewidując kolejne 3-5 lat w segmencie przewozów kontenerowych, Rodolphe Saade stwierdził, że czeka nas okres dużej konsolidacji. Obniżenie stawek frachtowych nie rozwiązało bowiem problemów z popytem i nadpodażą jednostek.
- Czeka nas wojna cenowa, ale ważne jest, żeby nie była ona zanadto agresywna - powiedział Saade w czasie swojej prezentacji na Duńskim Forum Morskim w Kopenhadze.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie