PMK
Inni armatorzy kontenerowi mogą niedługo podzielić los zbankrutowanego Hanjin Shipping, zanim dojdzie do ożywienia na rynku kontenerowym - twierdzi Rodolphe Saade, wiceprezes CMA CGM trzeciego największego armatora kontenerowego na świecie.
Hanjin Shipping złożył w tym roku wniosek o postępowanie upadłościowe. Jako przyczyny podała trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.
Przewidując kolejne 3-5 lat w segmencie przewozów kontenerowych, Rodolphe Saade stwierdził, że czeka nas okres dużej konsolidacji. Obniżenie stawek frachtowych nie rozwiązało bowiem problemów z popytem i nadpodażą jednostek.
- Czeka nas wojna cenowa, ale ważne jest, żeby nie była ona zanadto agresywna - powiedział Saade w czasie swojej prezentacji na Duńskim Forum Morskim w Kopenhadze.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie