PMK
Zarządy portów w Dakarze i Antwerpii zamierzają blisko współpracować przez kolejne kilka lat. Obie spółki podpisały 2 marca w tej sprawie list intencyjny.
Dakar postanowił zbudować nowy port 50 km od obecnego obiektu, który dzięki głębokości kanału wynoszącej 18 metrów będzie w stanie obsłużyć najnowszą generację gigantycznych kontenerowców. Wraz z nowym portem Dakar planuje stworzyć także strefę ekonomiczną i logistyczną o powierzchni 600 hektarów.
- Wykorzystamy nasze doświadczenie i wiedzę, aby pomóc Dakarowi w realizacji jego ambicji - powiedział Kristof Waterschoot, dyrektor generalny dwóch spółek zależnych w Antwerp Port Authority (PAI i APEC).
Niedawny raport Banku Światowego podkreśla potencjał gospodarczy kontynentu afrykańskiego, ale także wskazuje na szereg wyzwań, takich jak brak odpowiednio wyszkolonego personelu w tym miejscu.
- Natychmiast zapełnimy tę lukę, dzieląc się naszą wiedzą i doświadczeniem. Nasze centrum szkoleniowe APEC to partner wielu profesjonalistów z branży morskiej, a nasza spółka konsultingowa PAI pomoże władzom portowym zdobyć niezbędną wiedzę do opracowania uniwersalnego terminalu i pogłębienia kanałów podejścia, tak aby zmaksymalizować przepustowość portu w Dakarze – dodał Waterschoot.
List intencyjny przewiduje także współpracę w dziedzinie marketingu, rozwijania stosunków handlowych, organizowania wspólnych wydarzeń handlowych i wymiany informacji na takie tematy, jak cła i akcyza, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój.
Przy rocznej masie ładunków 17 milionów ton, Dakar jest jednym z największych portów na wybrzeżu Afryki Zachodniej. To miasto portowe znajduje się na skrzyżowaniu szlaków żeglugowych między Europą a Ameryką Północną i Południową oraz Afryką Południową.
Sejmik województwa przyjął stanowisko ws. portu w Elblągu
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa