PMK
W I kwartale tego roku obroty towarami w Porcie Ryga wyniosły 9,3 mln ton, o 21, proc. więcej, niż w tym samym okresie w zeszłym roku.
Za solidny wynik odpowiada głównie liczba przeładowanego węgla, która wyniosła 3,5 mln ton. Wzrost ten dotyczył wszystkich terminali w Rydze. Porządne okazały się przeładunki kontenerów, które wyniosły 110 tys. TEU. - najwięcej w historii portu. Na niskim poziomie utrzymują się dalej przeładunki paliw i ropy, które wyniosły 2,1 mln ton, 16,1 proc. mniej niż w zeszłym roku.
W poprzednim roku port w Rydze przeładował ok. 37,1 mln ton ładunków. To wciąż o 7,5 proc. mniej niż w 2015 roku, ale świetny 4 kwartał uratował port Ryga przed zupełnie fatalnymi wynikami.
W poprzednim roku w Rydze przeładowano ogólni 15,6 mln ton węgla - 10,2 proc. mniej niż w zeszłym roku. Gdyby jednak liczyć wynik tylko do września, to spadek wniósłby aż -17,1 proc. Na obecny wzrost przeładunków węgla w Rydze złożył się szereg czynników: wejście sezonu grzewczego, większy popyt na węgiel na rynkach europejskich i większy eksport Rosji tego surowca.
Wzrósł za to przeładunek drobnicy, o 2,8 proc. Same obroty kontenerami wzrosły z kolei do 314,3 tys. TEU (+6,5 proc.). Niskie za to pozostały przeładunki paliw.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie