Olbrzymi shiploader został załadowany na statek w Porcie Gdynia kilka miesięcy temu. Od niedawna możemy już podziwiać urządzenie w całej swojej okazałości w norweskim porcie Narvik.
Ważący ponad 2000 ton kolos ma 150 metrów długości, 10 metrów szerokości i 50 metrów wysokości. Maszyna służy do załadunku rudy żelaza i jest w stanie załadować w ciągu godziny około 11 000 ton tego surowca. Konstrukcja stalowa shiploadera powstała w należącym do firmy Zamet zakładzie „Mostostal Chojnice”.
Z uwagi na wielkość maszyny, cała operacja scalania konstrukcji była przeprowadzona na gdyńskim wybrzeżu. Po zakończeniu załadunku urządzenie trafiło do firmy LKAB zlokalizowanej w porcie Narviku. Za jego transport odpowiedzialna była firma Mammoet, która do go przewiezienia dźwigu wykorzystała dodatkowo wzmocniony morski barko-ponton.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub