• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Pierwszy inteligentny rudowiec przekazany armatorowi

ew/DNVGL

03.12.2018 09:30 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Pierwszy inteligentny rudowiec przekazany armatorowi - GospodarkaMorska.pl

Jak informuje DNV GL - pierwszy na świecie "inteligentny" rudowiec (iVLOC - intelligent very large ore carrier), sklasyfikowany przez DNV GL, został dostarczony przez Shanghai Waigaoqiao Shipyard armatorowi China Merchants Energy Shipping Company. Nowa jednostka otrzymała nazwę Pacific Vision a operatorem statku został Hong Kong Ming Wah Shpg Co Ltd.

Co ciekawe, to pierwszy na świecie VLOC, który otrzymał notację klasy SmartShip DNV GL. Aby się do niej zakwalifikować, musiał spełnić szereg wymagań. Były to m.in. platforma integracyjna, system inteligentnego wspomagania decyzji w zakresie nawigacji, system zarządzania i optymalizacji efektywności energetycznej statku oraz inteligentny system eksploatacji i utrzymania statku.

Jak powiedział Norbert Kray, Regionalny Manager DNV GL w Chinach: "To był wielki zaszczyt współpracować ze stocznią Shanghai Waigaoqiao, China Merchant Energy Shipping Company i SDARI, przy projektowaniu pierwszego na świecie statku iVLOC. Dzięki zapisowi SmartShip chcieliśmy dać klientom platformę do wyraźnego przedstawienia nowych technologii, które mogą wykorzystać do optymalizacji wydajności, zwiększenia bezpieczeństwa i zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko. Ta notacja wspiera naszych klientów, którzy chcą wyznaczać nowe standardy żeglugi".


W ramach notacji SmartShip statek charakteryzuje się m.in. , wzmocnieniem operacyjnym (OE), poprawą wydajności (PE) i udoskonaleniem monitorowania stanu (CME). Od położenia stępki w dniu 24.12.2015 r., do ostatecznej dostawy, DNV GL ściśle współpracował z SDARI, Shanghai Waigaoqiao i producentami powiązanymi w zakresie wdrażania projektu, nadzoru budowy i certyfikacji systemów.


Statek będzie operował między Brazylią a Azją (Chiny, Japonia, Malezja i Oman) i najprawdopodobniej zostanie również wykorzystany w handlu brazylijskim i europejskim (Rotterdam, Włochy).


Dane podstawowe Pacific Vision:

    Długość całkowita: 362 m
    Szerokość: 65 m
    Wysokość boczna: 30,4 m
    Zanurzenie: 23 m
    Nośność: 399,999 DWT

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.