17 tysięcy ton ładunku pomieści nowy elewator zbożowy OT Logistics, który został uruchomiony na Nabrzeżu Chemików w Porcie Świnoujście. Wartość inwestycji to 7,6 mln zł. Wplanach firmy jest rozbudowanie terminalu Agro w Świnoujściu.
Liczymy, że po uruchomieniu nowego elewatora zwiększymy nasze zdolności w obsłudze towarów agro – powiedział we wtorek w rozmowie z PAP Prezes Zarządu OT Logistics Zbigniew Nowik. "Chcemy dywersyfikować rodzaje przeładunków w naszym porcie, czego efektem jest rosnący udział zbóż w przeładunkach OT Port Świnoujście. W 2014 r. było to 553 tys. ton, a w 2015 r. 646 tys. ton" – dodał.
Nowy magazyn pomieści 17 tys. ton zbóż i innych produktów rolnych. Jego powierzchnia wynosi 4 tys. m2. Rata przeładunkowa Portu Świnoujście to 16 tys. na dobę.
Obecnie w porcie w Świnoujściu trwają prace związane z pogłębieniem toru wewnętrznego do głębokości 14,5 m. Jak zapowiada Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, zakończenie tej inwestycji planowane jest do końca br. Dzięki pogłębieniu toru możliwe będzie przyjmowanie przez port statków o zanurzeniu 13,5 m, co ma zwiększyć konkurencyjność portu w zakresie obsługiwanych ładunków.
Jak zapowiada Nowik w planach firmy jest rozbudowanie terminalu Agro w Świnoujściu, co wpłynie na zwiększenie przeładunku produktów w porcie. "Jesienią 2017 r. planujemy otwarcie w porcie kolejnego nowoczesnego elewatora zbożowego o docelowym potencjale 85 tys. ton. Szacujemy, że dzięki tej inwestycji przeładunki produktów rolnych w OT Port Świnoujście wzrosną o około 1 mln ton rocznie do ponad 1,5 mln ton" - zapowiedział.
Spółka zamierza w przyszłości wykorzystać teren Basenu Trymerskiego w Świnoujściu do uruchomienia przewozu ładunków z wykorzystaniem żeglugi śródlądowej.
"Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia w Gdańsku budowy największego na południowym Bałtyku terminala do przeładunku towarów rolnych. Wierzymy, że za 5 lat będziemy mieli 50-proc. udział w przeładunkach agro na Bałtyku, nie licząc portów w Rosji" – zaznacza Nowik.
OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie obsługi ładunków masowych i suchych oraz drobnicy. Jest największą firmą w transporcie śródlądowym w Niemczech Wschodnich i Polsce. Działa głównie w regionie Morza Bałtyckiego, w Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (m.in. Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).
W 2015 r. Grupa OT Logistics wypracowała ponad 752 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 15,6 mln zł. Według przedstawionej w br. strategii Grupa Kapitałowa OT Logistics po 2021 r. chce osiągnąć roczne przychody zbliżone do 1 mld EUR.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny