pc
Dziewiczy lot największego na świecie samolotu-amfibii zakończony sukcesem. Testy maszyny AG600 chińska armia przeprowadziła w minioną niedzielę. Lot w mieście Zhuhai w południowo-chińskiej prowincji Guangdong trwał prawie godzinę.
Testy maszyny przeprowadzane były na wysokości 3 000 m. Budowany przez 8 lat hydroplan będzie przeznaczony do akcji ratowniczych na morzu, walki z pożarami lasów, misji związanych z obroną obszarów oceanicznych, monitoringu środowiska morskiego oraz rozpoznawania złóż kopalin. Chińczycy chcą także wykorzystywać go do lotów transportowych na sporne wyspy na Morzu Południowochińskim. Za budowę odpowiada firma Aviation Industry Corp of China (AVIC).
AG600, zwany Kunlong, ma 36,9 m długości, 12,1 m szerokości, a jego rozpiętość skrzydeł to 38,8 m. Maksymalna prędkość, jaką rozwija maszyna, to 570 km/h. Ten czterosilnikowy turbośmigłowiec pobiera 12 ton wody w ciągu 20 sekund, a jego zasięg to 4,5 tysiąca kilometrów. Na pokładzie samolotu, który bez problemu stratuje zarówno z wody, jaki i z lądu, zmieści się do 50 osób.
Jak informuje agencja Reutera budowa samolotu-amfibii AG600 związana jest z ekspansją Chin na Morzu Południowochińskim. W rejonie tym Chińczycy już od dłuższego czasu rozmieszczają personel wojskowy oraz budują nowe lotniska. Nowoczesna maszyna powstaje w okresie wielkiego programu modernizacji chińskich sił zbrojnych.
Do tej pory chińskie władze i firmy zamówiły 17 sztuk hydroplanu AG600. Modelem zainteresowane są także inne kraje.
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk