PMK
Maritime Reporter & Engineering News jak co roku wybrała zestaw statków, które zachwyciły dziennikarzy swoją konstrukcją lub były przełomowe dla światowej żeglugi. Na łamach naszego portalu będziemy kolejno prezentować grono wyróżnionych. Dziś pora na Polaris - pierwszy lodołamacz napędzany paliwem LNG.
Polaris rozpoczął swoją prace dla Fińskiego Departamentu Transportu w listopadzie. Jego zadaniem jest łamanie lodu, wspieranie innych statków oraz pomaganie w walce z wyciekami ropy do morza.
Statek oprócz LNG może być także napędzany niskosiarkowym paliwem diesla. Oczywiście jednostka dzięki temu spełnia wszelkie regulacje morskie, w tym standardy emisji IMO oraz dyrektywę siarkową.
Jednostka jest wyposażona w 3 pędniki typu Apizod co pozwala jej łamać lód o grubości 1,8 metrów przy prędkości 3,5 węzłów. Polaris może w każdych warunkach działać na terenie Bałtyku.
- Jesteśmy dumni, że stworzyliśmy przełomową jednostkę, która będzie nam służyć jeszcze przez długie lata - powiedział na ceremonii wodowania Esko Mustamaki, dyrektor zarządzający Arctech Helsinki Shipyard.
Dane techniczne
IB Polaris
Rok budowy: 2016
Stocznia: Arctech Helsinki Shipyard
Ice class: PC4
Długość: 110 m
Szerokość: 24 m
Zanurzenie: 8 m
Główne silniki: Wärtsilä 2x 6000 kW, 2x 4500 kW, 1x 1280 kW, Dual fuel
Zbiorniki LNG: 2 x 400 m³
Prędkość: 17 węzłów
Prędkość przy 1,2-metrowym lodzie: 6 węzłów
Załoga: 16 osób
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania