Zamiast Felixtowe wyszedł Londyn - 10 dni późnej i 100 mil od portu przeznaczenia. „Niewielki” poślizg zanotował MV Barzan, który w wyniku komplikacji związanych z pożarem, jaki wybuchł na jego pokładzie dwa tygodnie temu, w całkiem niezłej kondycji dotarł do wybrzeży Wielkiej Brytanii.
MV Barzan pływa w służbie aliansu Ocean Three, zawijającego do portów w Azji Południowo-Wschodniej, zawija także do portu w Rotterdamie, Hamburgu i Felixtowe. Jest jednym z 17 zaawansowanych jednostek (11 x 15,000 TEU and 6 x 18,800 TEU) zbudowanych przez Hyundai Heavy Industries dla United Arab Shipping Company.
Ze względu na zoptymalizowaną konstrukcję statku oraz użytych technologii napędowych, wyznacza on nowe standardy w zakresie efektywności paliwowej i energetycznej. Wstępne kalkulacje wskazują, że wartość indeksu efektywności energetycznej jest blisko pięćdziesiąt procent poniżej limitu ustalonego przez IMO 2025. Emisja CO2 w przeliczeniu na jeden TEU jest niższa o 60 proc. w porównaniu z jednostkami 13 500 TEU.
MV Barzan ma łączną długość 388 m, jego maksymalne zanurzenie osiąga 14 m. Nośność statku wynosi 190 000 DWT, pojemność brutto wynosi 193 300 BRT, pojemność ładunku 18 000 TEU. Kontenerowiec powstał w ciągu zaledwie 6 miesięcy, do budowy użyto prawie 60 tys. ton stali i 740 tys. ton farby.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali