Zamiast Felixtowe wyszedł Londyn - 10 dni późnej i 100 mil od portu przeznaczenia. „Niewielki” poślizg zanotował MV Barzan, który w wyniku komplikacji związanych z pożarem, jaki wybuchł na jego pokładzie dwa tygodnie temu, w całkiem niezłej kondycji dotarł do wybrzeży Wielkiej Brytanii.
MV Barzan pływa w służbie aliansu Ocean Three, zawijającego do portów w Azji Południowo-Wschodniej, zawija także do portu w Rotterdamie, Hamburgu i Felixtowe. Jest jednym z 17 zaawansowanych jednostek (11 x 15,000 TEU and 6 x 18,800 TEU) zbudowanych przez Hyundai Heavy Industries dla United Arab Shipping Company.
Ze względu na zoptymalizowaną konstrukcję statku oraz użytych technologii napędowych, wyznacza on nowe standardy w zakresie efektywności paliwowej i energetycznej. Wstępne kalkulacje wskazują, że wartość indeksu efektywności energetycznej jest blisko pięćdziesiąt procent poniżej limitu ustalonego przez IMO 2025. Emisja CO2 w przeliczeniu na jeden TEU jest niższa o 60 proc. w porównaniu z jednostkami 13 500 TEU.
MV Barzan ma łączną długość 388 m, jego maksymalne zanurzenie osiąga 14 m. Nośność statku wynosi 190 000 DWT, pojemność brutto wynosi 193 300 BRT, pojemność ładunku 18 000 TEU. Kontenerowiec powstał w ciągu zaledwie 6 miesięcy, do budowy użyto prawie 60 tys. ton stali i 740 tys. ton farby.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania