PMK
Drugi największy armator kontenerowy, MSC, ogłosił plany wejścia na rynek transportu ro-ro.
Szwajcarski armator na początek wprowadzi jeden dwutygodniowy serwis ro-ro między Północną Europą i Zachodnią Afryką z rotacją w portach: Le Havre-Antwerp-Dakar-Conakry-Abidjan-Le Havre.
Na trasie pojawią się dwa samochodowce : MSC Immacolata i MSC Cristiana. To jednostki wybudowane w 2012 i 2011 roku w stoczni STX w Dalian. Każda z nich ma ładowność 6,700 CEU (car equivalent units).
- Nowa usługa będzie dodatkowo miała możliwość objęcia wielu ładunków ponadgabarytowych i drobnicy. Zazwyczaj będą to duże, ciężkie ładunki lub ważny sprzęt do konkretnych projektów – oświadczyło MSC.
Usługa ta zmusi MSC do bezpośredniej konkurencji z włoskim przewoźnikiem ro-ro Grimaldi, który obsługuje cztery usługi: Northern Express, Central Express, Southern Express i Eurocargo Express, z bezpośrednimi połączeniami w 20 portach w Afryce Zachodniej.
Grimaldi ma w swojej flocie 22 wielozadaniowe statki ro-ro, z których każdy jest w stanie pomieścić do 2500 samochodów i 850 kontenerów na pokładzie. Linia zlokalizowała swój regionalny węzeł przeładunkowy w senegalskim porcie Dakar, gdzie łączy swoje usługi w Afryce Zachodniej z transatlantyckimi usługami na południu i północy Ameryki.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju