Masowiec m/s Szczecin przypłynął do portu w Policach z ładunkiem 28 tysięcy ton fosfatów z algierskiej Annaby - surowcem do produkcji nawozów w zakładach chemicznych w Policach.
Jest to pierwsza wizyta tej jednostki w polickim porcie choć po morzach i oceanach statek pływa już od dwóch lat.
Po wyładunku, który potrwa do 20 lutego, statek popłynie z Polic do Gdyni, gdzie w stoczni „Nauta” przejdzie remont pośredni – poinformował dowodzący jednostką kapitan Waldemar Szreder.
Podczas ok. dwutygodniowego postoju w stoczni, na statku, oprócz standardowych prac związanych z odnowieniem kadłuba i ładowni, zostanie zamontowana antena do odbioru internetu w łączności satelitarnej.
W ubiegłym roku statki Polskiej Żeglugi Morskiej przewiozły łącznie 800 tys. ton fosfatów. Dla Zakładów Chemicznych "Police" surowiec sprowadzany jest statkami PŻM z dwóch portów : Casablanca w Maroku i Annaba w Algierii.
MS Szczecin to statek z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang w Tjanjin. Ochrzczony został 14 marca 2012 roku, matką chrzestną została Teresa Kołogrecka-Bajek. Szczecin to typowy masowiec typu handy-size. Imiona pierwszych 13 jednostek tej serii pochodzą od polskich krain geograficznych, kolejne noszą nazwy polskich miast. Ze względu na miejsce budowy nazywane są potocznie „Chińczykami”.
Zamówienie tych jednostek jest realizowane przez PŻM od 2003 r. w ramach programu wymiany floty wysłużonych masowców, którego plan obejmuje do 2015 roku wprowadzanie 38 nowych statków.
długość: 190 m
szerokość: 28,5 m
nośność: 37 884 DWT
pojemność netto: 12 806 ton
prędkość: 14 węzłów
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024