PMK
Stocznia Cosco Zhoushan dostarczyła Maerskowi kontenerowiec o ładowności 3,6 tys. TEU o nazwie Vilnia Maersk.
To szósty z serii siedmiu feederów przeznaczonych dla linii Seago Line, która pływa po Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim. Mierząca 200 metrów długości i 35,2 metrów szerokości jednostka to największy na świecie kontenerowiec klasy lodowej, zdolny pływać nawet w temperaturze -25 stopni.
W 2018 roku Venta Maersk, siostrzany statek Vilnia Maersk, stała się pierwszym na świecie komercyjnym statkiem transportowym, który wyruszył w rejs szlakiem arktycznym. Maersk powiedział, że decyzja o wysłaniu jednego ze swoich kontenerowców tą trasą była podjęta w celu zbierania materiałów naukowych.
Vilnia Maersk to drugi statek, który zostanie dostarczony w tym roku przez chińską stocznię. 3 stycznia COSCO Zhoushan Shipyard przekazało armatorowi Greek Aegean Shipping tankowiec o nośności 113 tys. ton.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu