• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Maersk Line chce zmniejszyć emisje dwutlenku węgla o 60 proc.

25.05.2015 13:06 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk Line chce zmniejszyć emisje dwutlenku węgla o 60 proc.
Maersk Line chce zmniejszyć emisje dwutlenku węgla o 60 proc. - GospodarkaMorska.pl

Maersk Line, największy armator kontenerowców na świecie, zamierza do 2020 roku zmniejszyć emisje CO2 o 60 proc (w porównaniu z 2007 rokiem).

- Cały czas szukamy innowacyjnych, ale zarazem oszczędnych rozwiązań dla poprawy środowiska. Nie chodzi tu tylko o emisje gazów, ale także o wodę do balastu czy materiały, z których powstają nasze jednostki. Dlatego stawiamy przed sobą wciąż nowe wyzwania. Najnowszym jest osiągnięcie o 60 proc. mniejszych emisji dwutlenku węgla w 2020 roku – powiedział Stephen Schueler z Maerska.

Władze duńskiego armatora już od dłuższego czasu skupiają się na obniżce emisji gazów. W 2014 roku koncern ruszył z programem Carbon Pact. Jego zasady są proste: Maersk podpisuje długoletnią umowę z klientem, w której zobowiązuje się nie przekroczyć danego progu emisji dwutlenku węgla.

- Nasi klienci również wierzą, że można zachować stały zysk, a przy okazji zmniejszać zanieczyszczenia. Chcemy być przykładem dla całej branży – powiedział Stephen Schueler.

Walka z wysokimi emisjami CO2 Maerska jest dotychczas skuteczna. W zeszłym roku armator obsłużył 7 proc. więcej kontenerów, a przy tym zaoszczędził o 8 proc. więcej na paliwie. Gdyby nie polityka antywęglowa duńskiego armatora, to w samym 2012 roku  koncern zapłaciłby 1,6 mld dolarów więcej za paliwo.

Dobrze radzi sobie także reszta sektora kontenerowego, który na szlaku Azja-Północna Europa w latach 2007-2013 zmniejszył emisję dwutlenku węgla o 35 proc.



- Branża morska na całym świecie bierze czynny udział w ochronie środowiska. Działania rządów i prywatnego sektora okazały się bardzo skuteczne – czytamy w raporcie agencji Drewry. Z dokumentu wynika, ze spadek emisji jest spowodowany głównie mniejszym zużyciem paliwa, które jest z kolei wynikiem: oszczędniejszych silników, rządowych restrykcji oraz nowej technologii slow-steaming. To ostatnie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić od 3 do 7 proc. paliwa w trakcie eksploatacji siłowni pod mniejszym obciążeniem, co ma miejsce obecnie, po zmniejszeniu prędkości kontenerowców w wielu serwisach oceanicznych.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35760,00 $ tona 0,25% 27 lip
 Cynk 2948,00 $ tona 0,07% 27 lip
 Aluminium 2497,00 $ tona -0,08% 27 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.