• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Łódzkie: W Głuchowie k. Łodzi powstanie centrum logistyczne. Pracę znajdzie ok. 1 000 osób

pc

07.11.2017 15:27 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Łódzkie: W Głuchowie k. Łodzi powstanie centrum logistyczne. Pracę znajdzie ok. 1 000 osób

Partnerzy portalu

Łódzkie: W Głuchowie k. Łodzi powstanie centrum logistyczne. Pracę znajdzie ok. 1 000 osób - GospodarkaMorska.pl

Jedna z największych platform modowych w Europie Zalando rozpoczyna budowę międzynarodowego centrum logistycznego w Głuchowie k. Łodzi. Inwestor zapowiedział, że stworzy ok. 1 tys. miejsc pracy.

Nieruchomość w Głuchowie, którą Zalando stworzy wspólnie z firmą Goodman, ma liczyć ok. 130 tys. m kw. Będzie to centrum logistyczne obsługujące klientów m.in. na terenie Polski, południowo-wschodnich Niemiec i Austrii. Rozpoczęcie testów operacyjnych planowanie jest na koniec 2018 roku.

Jak wyjaśnił wicedyrektor ds. obsługi klienta i logistyki w Zalando Jan Bartels, decydujące znaczenie przy wyborze lokalizacji miało położenie Głuchowa w centralnej Polsce, w pobliżu autostrady A1 i A2, a także obecność potencjalnych pracowników i rozwinięta infrastruktura.

"Nowa inwestycja, przy jednoczesnej synergii z istniejącym centrum logistycznym pod Szczecinem (...) znacznie zwiększy naszą przepustowość" – zaznaczył.

Zalando jest wiodącą platformą modową w Europie. Ma siedzibę w Berlinie, sprzedaje w systemie e-commerce odzież, obuwie i akcesoria, zapewniając ich darmową dostawę i zwrot. W jej asortymencie są znane światowe marki, produkty lokalnych projektantów i marki własne.

Zalando dostosowuje swoją ofertę do specyfiki każdego z 15 obsługiwanych krajów europejskich: Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Niemiec, Norwegii, Polski, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Sieć logistyczna firmy obejmuje pięć centralnie położonych centrów oraz magazyny w północnych Włoszech, Francji i Szwecji.

"Nasze adresy internetowe każdego miesiąca generują około 200 milionów odsłon, a w trzecim kwartale 2017 roku 72 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych, co daje prawie 22,2 mln aktywnych klientów na koniec kwartału" - poinformowała Aleksandra Wysocka z Zalando.

Według raportu zrealizowanego w kwietniu br. przez Gemius dla branży e-commerce w Polsce ponad połowa (54 proc.) polskich internautów kupuje online. Najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do e-zakupów jest ich całodobowa dostępność (82 proc. wskazań).

Z badań wynika też, że e-zakupy są przez internautów postrzegane jako nieskomplikowane, wygodne i tańsze niż te w sklepach tradycyjnych. Wśród polskich konsumentów rośnie poczucie bezpieczeństwa związane z kupowaniem online; w 2016 roku 43 proc. ankietowanych uważało zakupy w sieci za ryzykowne, w 2017 r. opinię tę podzielało 38 proc.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.