Zarząd Portu Gdańsk po raz kolejny ogłosi przetarg na 26 hektarową z dostępem do części Pirsu Rudowego w porcie zewnętrznym.
Jest to już kolejna próba dzierżawy niezwykle atrakcyjnego terenu pomiędzy Portem Północnym a terenami DCT. W ostatnim postępowaniu uczestniczył tylko jeden oferent - DCT Gdańsk, przetarg został jednak unieważniony ze względu „niewyczerpania założeń merytorycznych”. W ostatnich latach zainteresowanym dzierżawą terenu był między innymi notowany na giełdzie OT Logistics.
Na dzień dzisiejszy nie wiemy czy w nowym przetargu weźmie udział po raz kolejny DCT Gdańsk. Zainteresowanie przetargiem potwierdził jednak nowy podmiot - Krajowa Federacja Producentów Zbóż. KFPZ chce wraz z partnerami finansowymi utworzyć spółkę celową i przystąpić do przetargu. Intencją KFPZ jest stworzenie Polskiego Terminalu Zbożowego, który zajmowałbym się przede wszystkim eksportem, ale być może także importem zboża. W planach jest przeładunek nawet do miliona ton zboża rocznie w początkowym okresie funkcjonowania terminalu.
Ważnym argumentem dla KFPZ jest fakt, że na działce znajduje się bateria 16 silosów żelbetowych o pojemności łącznej 66,5 tys. m3, oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni 8,7 tys. m2. Obiekty zostały wybudowane pod koniec lat 90. przez kanadyjską spółkę Euro Port Poland jednak ostatecznie inwestycja nie została zakończona.
Port Gdynia: nowy plac przeładunkowy Langowski Logistics
Na terenach portowych jest już 780 miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych
Wyspy Owcze ograniczą rosyjskim statkom dostęp do swoich portów
ONZ: tylko 33 statki wypłynęły w maju z ukraińskich portów, o połowę mniej niż w kwietniu
Sejmik województwa przyjął stanowisko ws. portu w Elblągu
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu