• <
PZT_1100x200_gif_2020

Gdańsk – port 5. generacji

Gdańsk – port 5. generacji - GospodarkaMorska.pl

pc/Polski Klaster Morski

14.02.2017 Źródło: własne

Na najwyższym poziomie Kapitanatu Portu Gdańsk w Porcie Północnym 13 lutego odbyło się seminarium „Port Gdańsk – portem 5 generacji. Dzień dzisiejszy i strategia”. Organizatorem spotkania, w którym wzięli udział członkowie Polskiego Klastra Morskiego, był Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. W imieniu prezesa Łukasz Greinke, zebranych powitał Marcin Osowski, dyrektor ds. infrastruktury.

Wprowadzeniem do dyskusji była wnikliwa i obszerna prezentacji Moniki Wszeborowskiej, dyrektora Biura Marketingu, która we wstępie wprowadziła uczestników seminarium w istotę problemu na tle historycznego rozwoju portów.

– Opracowując strategię portu Gdańsk mieliśmy na uwadze perspektywę rozwoju funkcji i przestrzeni portu, tak by spełniał on kryteria portu 5. generacji.Na tym poziomie rozwoju port powinien być węzłem logistycznym generującym wartość dodaną oraz kluczowym węzłem dla państw Europy Środkowej i Wschodniej  w globalnych łańcuchach dostaw. Infrastruktura i suprastruktura powinny być  elementami jednolitego systemu zintegrowanego przy pomocy nowoczesnych technologii informatycznych i metod zarządzania. Port 5. generacji jest uniwersalnym intermodalnym węzłem logistycznym pozwalającym przyjmować największe statki na Bałtyku. Dla regionu port powinien być  ważnym ośrodkiem przemysłowym z kompleksową obsługą transportu intermodalnego oraz  centrum hurtowo-dystrybucyjnym. Port w Gdańsku powinien również odgrywać kluczową rolę na południowym Bałtyku jako węzeł komunikacyjny łączący wodne i lądowe strumienie pasażerskie – powiedziała Monika Wszeborowska, dyrektor Biura Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, dowodząc w toku dalszej prezentacji, że poprzez działania rozwojowe podejmowane przez zarząd portu, inwestorów publicznych i operatorów prywatnych port w Gdańsku przybliża się do spełnienia zapisów przyjętych w strategii do 2030 r.

Na najważniejsze kierunki inwestycji oraz działania organizacyjne podejmowane w Gdańsku zwrócił uwagę dyrektor Marcin Ossowski, podkreślając że znaczenie poprawiło się tempo obsługi celnej i innych służb. Ważnym czynnikiem przybliżającym port do trendów panujących na świecie, odpowiadającym na potrzeby klientów i zwiększającym  jego pozycję konkurencyjną jest wprowadzenie PCS – mówił Julian Skelnik, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej, a Ryszard Mazur, dyrektor marketingu, podkreślił, że ważny dla portu gdańskiego jest również rządowy program usprawnienie Wisły jako istotnej składowej infrastruktury transportowej Polski.

W czasie dyskusji Ireneusz Rogala z Grupy ASE stwierdził, że rozwój portu nie może odbywać się bez uwzględnienia rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo w różnych jego wymiarach oraz minimalizujących ryzyko procesów realizowanych w porcie. Maciej Krzesiński, prezes Centrum Technologii Morskich, zwrócił uwagę na możliwości rozwoju zaplecza przemysłowego w otoczeniu portu, w tym przemysłów innowacyjnych. O potencjał portu w kreowaniu inteligentnych specjalizacji w województwie pomorskim pytał dr Zbigniew Zienowicz, prezes Hydromega. ZMP Gdańsk jest współzałożycielem morskiego startupu oraz partnerem innych innowacyjnych projektów – wyjaśniał dyrektor Ossowski.

Spotkanie zakończyło się bezpośrednimi rozmowami biznesowymi między członkami Polskiego Klastra Morskiego.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34462,00 $ tona 6,28% 6 maj
 Cynk 2920,00 $ tona -0,51% 6 maj
 Aluminium 2476,00 $ tona 1,23% 6 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.