PMK
Gazprom chce zwiększyć eksport LNG. Ma w tym pomóc budowa terminala Baltic LNG w porcie w Ust-Łudze w obwodzie leningradzkim, a także projekt budowy trzeciej linii technologicznej w ramach Sachalin 2. Rosyjski koncern wciąż jednak nie czuje zagrożenia ze strony dostawców z USA.
W 2016 roku import LNG do Europy wzrósł bowiem tylko o 0,1 proc., podczas gdy dostawy Gazpromu aż 12,4 proc. - stwierdziła Jelena Burmistrowa, dyrektor generalna Gazpromu.
Jej zdaniem przyczyną tej sytuacji jest fakt, ze dostawy LNG np. ze Stanów Zjednoczonych, regazyfikacja oraz dystrybucja nie są tanie.
– Dlatego nawet w warunkach niskich cen nie obserwowano dużego wolumenu dostaw amerykańskiego LNG do Europy. Mają one ograniczony charakter. Obecnie europejskie terminale są wykorzystywane jedynie w jednej czwartej. Ponadto w porównaniu z 2015 rokiem w ubiegłym roku import LNG na Starym Kontynencie wzrósł o 0,1 procent, podczas gdy dostawy realizowane przez Gazprom Export wzrosły o 12,4 procent – mówiła dyrektor generalna Gazpromu.
– Sama produkcja LNG jest bardzo mocno zależna od koniunktury cenowej na świecie. Dlatego też w ubiegłym roku na świecie podjęto tylko jedną decyzję inwestycyjną dotyczącą budowy terminalu. Pozostałe projekty zostały odłożone w czasie – dodała.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej