• <
ATC_CARGO_TOP

Fundusz Ekspansji Zagranicznej zarządzany przez BGK TFI gotowy wesprzeć OT Logistics w zagranicznych inwestycjach

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Fundusz Ekspansji Zagranicznej zarządzany przez BGK TFI gotowy wesprzeć OT Logistics w zagranicznych inwestycjach
Fundusz Ekspansji Zagranicznej zarządzany przez BGK TFI gotowy wesprzeć  OT Logistics w zagranicznych inwestycjach - GospodarkaMorska.pl

pc

27.06.2017 Źródło: własne

OT Logistics podpisał umowy z Funduszem Ekspansji Zagranicznej FIZAN, zarządzanym przez TFI BGK, na współfinansowanie potencjalnych przejęć spółek w Czarnogórze.

Umowy dotyczyły współpracy w zakresie inwestycji w spółki Luka Bar AD BAR, operatora portu w Barze, oraz kolejowego przewoźnika kolejowego AD Montecargo. Zgodnie z umowami z Funduszem Ekspansji Zagranicznej FIZAN, miały zostać powołane spółki celowe, w których OT Logistics posiadałby 51 % udziałów, a Fundusz 49 % udziałów. W przypadku przejęcia spółek czarnogórskich przez OT Logistics, akcje tych firm zostałyby przekazane do powoływanych spółek celowych (SPV).
OT Logistics oraz Fundusz zasiliłyby te spółki wkładem pieniężnym odpowiadającym wartości przejmowanych firm w Czarnogórze, odpowiednio do posiadanych udziałów w SPV. Planowane było również podwyższanie kapitału spółek celowych w przyszłości, tak by zapewnić realizację programu inwestycyjnego w czarnogórskich spółkach.

– Umowa z Funduszem Ekspansji Zagranicznej FIZAN zarządzanym przez TFI BGK dowodzi, że OT Logistics jest wiarygodnym podmiotem, zdolnym do realizacji poważnych inwestycji na rynkach międzynarodowych. Mamy zabezpieczone finansowanie naszych planów ekspansji i jesteśmy gotowi operacyjnie, by rozszerzać naszą działalność. Jeśli tylko proces prywatyzacji i sprzedaży spółek w Czarnogórze zostanie wznowiony, jesteśmy gotowi, aby do niego przystąpić – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.

Umowy z Funduszem zawarto w kwietniu br., jednak, zgodnie z przepisami, ich ujawnienie zostało opóźnione z uwagi na potencjalny wpływ na proces negocjacji nabycia udziałów spółek w Czarnogórze. Obecnie z uwagi na brak postępów w rozmowach ze stroną czarnogórską spółka OT Logistics zadecydowała o upublicznieniu treści umów.

W marcu br. Grupa Kapitałowa OT Logistics zakończyła negocjacje z rządem Czarnogóry w sprawie nabycia udziałów w Luka Bar AD oraz AD Montecargo. Uzgodniono, że OT Logistics zapłaci 8,52 mln euro za 30 % udział w Luka Bar, operatora portu w Barze, oraz 2,5 mln euro za 51 % udział w AD Montecargo. OT Logistics zobowiązała się dodatkowo do przeprowadzenia programów inwestycyjnych w obu spółkach na łączną kwotę ok. 17,45 mln euro, utrzymania zatrudnienia oraz przestrzegania zapisów obowiązujących układów zbiorowych, w tym m. in. podniesienia płacy minimalnej. Pod koniec kwietnia br. strona czarnogórska zadecydowała o anulowaniu przetargów na sprzedaż udziałów w Luka Bar AD, operatora portu w Barze, oraz kolejowym przewoźniku AD Montecargo.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32925,00 $ tona -0,77% 15 cze
 Cynk 2986,00 $ tona -1,87% 15 cze
 Aluminium 2458,00 $ tona -1,84% 15 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.